165 mln zł chce zainwestować do 2016 r. Ruch w rozwój sieci sprzedaży. Zarząd firmy zapowiada, że chce rozwijać sieć także po to, by bliżej współpracować z wydawcami prasy. W niektórych kioskach Ruchu będzie można będzie kupić kawę z ekspresu i kanapkę.

Od wtorku spółka wprowadza nowe modele kiosków - mają być wygodniejsze od tych, które do tej pory stały na ulicach. Małe okienka będą zastąpione przez duże przeszklone witryny, w części kiosków będzie sprzedawana kawa z ekspresu. Zmieni się także logo spółki i kolor kiosków: zamiast zielonych będą ciemnoszare.

"Celem Ruchu jest osiągnięcie pozycji niekwestionowanego lidera w segmencie tzw. małych formatów, mówimy tutaj o kioskach, ale także salonikach prasowych. Mamy zatwierdzony plan inwestycyjny, zakładający modernizację i rozbudowę sieci do 2016 r." - powiedział na wtorkowej konferencji prezes spółki Wojciech Heydel.

Jak wyjaśniała Anna Walczowska z zarządu spółki, firma będzie inwestować w kioski i saloniki przy ulicach, skrzyżowaniach i placach, gdzie codziennie panuje duży ruch, w centrach handlowych, na dworcach i lotniskach oraz miejscach użyteczności publicznej, jak uniwersytety, szpitale i urzędy. Oferta tych kiosków ma być uzależniona od miejsca sprzedaży - przykładowo w kiosku na uniwersytecie poza prasą, biletami czy papierosami, będzie można kupić np. kanapkę, a na lotnisku dodatkowo pocztówki i drobne upominki.

"Chcemy pozostać jednym z dwóch głównych graczy na rynku dystrybucji prasy i po to rozwijamy naszą sieć detaliczną, by także sprzedawać tam prasę" - zaznaczył Haydel.

"Prasa ma być eksponowana w taki sposób, aby wszyscy wydawcy byli zadowoleni" - dodał. Obecnie Ruch ma ok. 40 proc. udziału w rynku kolportażu prasy.

Prezes zadeklarował, że spółka chce "być bardziej profesjonalnym partnerem dla wydawców". Wśród dodatkowych usług dla wydawców, które chce zaproponować firma, ma być np. promocja prasy, sprzedaż statystyk, czy współpraca w zakresie minimalizacji zwrotów. Haydel przyznał, że na razie spółka jeszcze nie ma odpowiednich narzędzi informatycznych, ale zapowiedział, że pod koniec roku powinno się to zmienić.

Poza kolportażem prasy spółka chce także rozwijać piony sprzedaży detalicznej i sprzedaży hurtowej tzw. dóbr szybko zbywalnych. W tym celu od kilku miesięcy trwa restrukturyzacja w firmie. Na 2011 r. zarząd przeznaczył ponad 50 mln zł na informatyzację w przedsiębiorstwie.

W marcu 2010 r. Ministerstwo Skarbu Państwa ogłosiło zamiar sprzedaży większościowego pakietu akcji Ruchu. W lipcu resort doszedł do porozumienia z Lurena Investments, czego efektem było ogłoszenie wezwania do sprzedaży akcji. Obecnie firma jest w 100 proc. prywatna. Lurena należy do funduszy zarządzanych przez Eton Park Capital Management.

Obecnie Ruch dostarcza prasę do ok. 26 tys. miejsc sprzedaży, zarządza też siecią ok. 6 tys. punktów. Prowadzi sprzedaż prasy w prenumeracie, w ofercie ma ok. 4 tys. tytułów.