Producenci konsoli do gier wideo liczą, że dzięki tegorocznym nowościom zdobędą na polskim rynku co najmniej 70 tys. nowych klientów.
Do zaciętej walki o polski rynek konsoli i gier wideo wart blisko 84 mln euro szykują się Microsoft, producent konsoli Xbox360, i Sony, producent PlayStation3. Magnesem przyciągającym klientów mają być nowe kontrolery ruchu: urządzenia rozpoznające ruchy ciała, dzięki czemu można grać bez używania joysticków. Pozwalające na to urządzenie Microsoftu o nazwie Kinect zadebiutuje w Polsce jesienią. Jego rywal – PlayStation Move od Sony – pojawi się w sprzedaży 15 września.
To próba wejścia obu firm na teren zarezerwowany przez Nintendo i jego konsolę Wii, której wprowadzenie cztery lata temu znacznie ożywiło rynek. – Dziś liczymy, że nowe urządzenie pomoże poszerzyć nam bazę klientów nawet o jedną trzecią – mówi Jakub Mirski, marketing manager w Microsofcie.