Pandemia zwiększyła popularność zakupów online. Tradycyjne placówki przekonują, że są bezpieczne.
Odpływ klientów i narastający problem ze sprzedażą towaru, zwłaszcza świeżego, zmusza sklepy do wdrażania rozwiązań, które mają zapewnić bezpieczeństwo zarówno kupującym, jak i pracownikom. Z myślą o tych pierwszych Carrefour wprowadził np. jednorazowe rękawiczki przy wejściu oraz stanowiska z płynem do dezynfekcji rąk. Oprócz tego pieczywo oferuje w jednorazowych foliówkach.
Stacje do odkażania ma też Kaufland. – Tymczasowo zawiesiliśmy też możliwość sprzedaży produktów garmażeryjnych do pojemników własnych klientów oraz wstrzymaliśmy wszelkie degustacje promocyjne, a personel obsługujący ladę z produktami świeżymi został zobowiązany wykonywać swoje obowiązki wyłącznie w rękawiczkach oraz korzystać z jednorazowych fartuchów – informuje Łukasz Pawlicki z biura prasowego Kaufland Polska Markety.