Projekt CPK to nie tylko lotnisko, to również ambitny projekt kolejowy, po to by połączyć miasta dla szybszej komunikacji z centrum Polski. To tez projekt który może mieć skutki dla przewozów towarowych które sa fundamentem polskiej gospodarki. W jakiś sposób projekt CPK może wpłynąć na rozwój transportu i przewozy cargo? Na te pytania odpowiada Piotr Malepszak, prezes zarządu CPK Sp z o.o. w rozmowie z Markiem Tejchmanem.

- Projekt zwiększy przepustowość transportu kolejowe, który dziś jest bardzo powolny. Wszystko to przez korzystanie cargo również torów pasażerskich. W ramach projektu CPK ruszy budowa nowych torów kolejowych. Po nowych mają docelowo jeździć lżejsze pociągi towarowe, z mniejszym i lżejszym załadunkiem. Po starych mają jeździć cięższe które przygotowane są od dawna na duże naciski - mówi Malepszak.

Prezes dodaje, że przy budowaniu linii należy przyjąć cele do jakiej przepustowości dążymy, by znaleźć się w czołówce Europejskiej.

- U nas udział transportu w łącznej liczbie wszystkich przewozów to jest 11 proc - w Niemczech 25 proc a Szwajcarii 50 proc. - mówi Malepszak.