Na organizację najbliższego weekendu, kiedy to przypadają Święta Wielkanoce, Polacy wydadzą średnio cztery razy więcej (ok. 400 zł) niż podczas zwykłego weekendu (ok. 114 zł), poinformował Provident, powołując się na swoje badanie.

"Planowane średnie wydatki na organizację tegorocznych świąt wynoszą ok. 400 zł. Porównując je do średnich kosztów zwykłego weekendu, zauważamy wzrost o blisko 300 zł" - powiedział dyrektor Departamentu Customer Intelligence Mariusz Pawłowski, cytowany w komunikacie.

W ramach cyklicznego badania Barometr Providenta Polacy odpowiedzieli na pytanie, ile wynoszą ich wydatki w standardowy weekend. Połowa respondentów wskazała, że wydaje mniej niż 100 zł, natomiast niemal jedna szósta respondentów deklaruje wydatki oscylujące powyżej 150 zł. Osoby, które mają dzieci, w zwykły weekend wydają średnio 123 zł - to o jedną trzecią więcej niż osoby bez dzieci (średnio 91 zł), podano także.

Z badania wynika również, że najwięcej w weekendy wydają te osoby, które deklarują, że pieniędzy wystarcza im na wszystko bez specjalnych wyrzeczeń i jeszcze oszczędzają na przyszłość - to grupa, która zadeklarowała wydatki na poziomie 162 zł. Wydatki osób, którym wystarcza tylko na podstawowe potrzeby, w zwykły weekend wynoszą 88 zł.

"Sytuacja finansowa to także jeden z głównych czynników determinujących wysokość wydatków wielkanocnych. Rodziny najlepiej sytuowane wydadzą znacznie więcej niż pozostali. Co ciekawe, na wysokość deklarowanych wydatków świątecznych wpływa także to, czy w rodzinie są dzieci. Osoby z dziećmi wydadzą na Wielkanoc średnio o 50% więcej niż osoby bez dzieci (442 zł w porównaniu do 302 zł)" - czytamy dalej.

"Badania pokazują, że osoby, które mają dzieci, zamierzają wydać znacznie więcej niż osoby bez dzieci - być może wynika to z chęci obdarowania najmłodszych prezentami. 37% badanych deklaruje chęć kupienia najbliższym upominków z okazji Świąt Wielkanocnych" - powiedziała kierownik ds. komunikacji Karolina Łuczak.

Całkowite koszty urządzenia Świąt Wielkanocnych w większości polskich domów będą w tym roku takie same jak w roku ubiegłym - wyniosą średnio 400 zł.

"Barometr Providenta" to cykliczne badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 24-26.03.2017 r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.

Provident Polska jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF). Firma jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a także - w ramach notowań równoległych - na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W Polsce Provident działa od 1997 roku i jest największą firmą wchodzącą w skład IPF. Firma oferuje pożyczki 2,6 mln klientów w ośmiu krajach europejskich.