Celem Alcatel-Lucent jest wzrost sprzedaży dwa razy wyższy niż wzrost PKB. W Polsce oznacza to wzrost o 12-14 proc. rocznie.

Polska jest dla Alcatel-Lucent jednym z najważniejszych krajów w regionie - mówi Christian Reinaudo, szef Alcatel-Lucent w Europie i członek zarządu spółki odpowiedzialny na proces fuzji Alcatela z Lucent Technologies.
Firma, która jest m.in. czołowym światowym dostawcą rozwiązań IP (wykorzystujących pakietową transmisją danych), oczekuje silnego zwiększenia sprzedaży w Polsce. Duże nadzieje wiąże z szybko rosnącym polskim rynkiem szerokopasmowego dostępu do internetu, a także ze związanym z EURO 2012 wzrostem zapotrzebowania na rozwiązania telekomunikacyjne ze strony przedsiębiorstw. Chce też oferować swoje rozwiązania związane z telefonią komórkową trzeciej generacji operatorom komórkowym. Liczy również na projekty infrastrukturalne z absorbcją funduszy unijnych.
- Poziom zatrudnienia w Polsce, tak jak w innych krajach, zależeć będzie od trzech czynników - tłumaczy Christian Reinaudo. - W połączonej firmie eliminujemy wszystkie dublujące się stanowiska. Z drugiej strony, będziemy dostosowujemy poziom zatrudnienia do wzrostu naszego biznesu. Po trzecie, na zatrudnienie będziemy patrzeć globalnie: tworzymy nowe miejsca pracy w krajach, w których koszty zatrudnienia wysokokwalifikowanych specjalistów są konkurencyjne.
12,5 tys. osób czyli 12 proc. pracowników zwolni na całym świecie Alcatel-Lucent
TOMASZ ŚWIDEREK