Kampania jest finansowana z unijnego programu operacyjnego "Pomoc techniczna".

"Chcemy dotrzeć z tą kampanią do 14 milionów odbiorców. Ma ona na celu poinformować, gdzie jest informacja o funduszach" - powiedziała podczas konferencji minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska.

"Ponieważ narosło dużo mitów dotyczących tego, kto i ile może pozyskać środków unijnych i jak to jest trudne, nasza kampania jest skierowana głównie na rozszerzenie informacji o funduszach" - dodała.

Na kampanię składają się m.in. spoty telewizyjne i radiowe, które od poniedziałku będą emitowane w największych stacjach, tj. TVP, TVN, Polsacie, RMF FM, Radiu ZET, Polskim Radiu, a także bilboardy, które pojawiły się w 51 miastach Polski.

Ponadto został uruchomiony nowy portal internetowy www.funduszeeuropejskie.gov.pl promowany w kampanii.

"Z naszych badań wynikało, że ci, którzy chcą uzyskać dofinansowanie z UE, chcą korzystać głównie z dwóch rzeczy: z internetu i bezpośredniego kontaktu z konsultantem, który skieruje do odpowiedniego programu. I na te dwa źródła informacji położyliśmy nacisk" - uzasadniła Bieńkowska.

W ramach kampanii ma powstać sieć punktów informacyjnych o funduszach unijnych, gdzie każdy, kto rozważa skorzystanie z dofinansowania, będzie mógł bezpłatnie uzyskać informację, z jakiego programu i działania może skorzystać.

Docelowo ma powstać 16 regionalnych punktów informacyjnych i 90 mniejszych, "subregionalnych". Centralny punkt przy MRR już funkcjonuje.

"Sześć punktów regionalnych powstanie jeszcze w tym roku; podpisujemy już umowy z urzędami marszałkowskimi, reszta powstanie w pierwszych miesiącach przyszłego roku" - poinformowała Bieńkowska.

Pytana przez PAP o spodziewane efekty kampanii, minister odpowiedziała: "spodziewamy się większej liczby dobrych projektów".