T-Mobile Polska

T-Mobile Polska

źródło: Inne

Komisja Europejska szacuje, że w 2014 r. w Polsce działało ponad 1,5 mln małych i średnich firm. Z danych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wynika natomiast, że w roku ubiegłym były one odpowiedzialne za wytworzenie niemal połowy (47,3 proc.) produktu krajowego brutto. Warto przy tym zauważyć, że istotną część tego segmentu rynku stanowią mikroprzedsiębiorstwa (często jednoosobowe działalności). To właśnie dla nich optymalizacja kosztów jest istotnym wyzwaniem i równolegle kluczowym czynnikiem rozwoju.

W raporcie "Usługa optymalizacji kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla MŚP w latach 2007-2013" PARP wskazuje, że istnieje wiele czynników zmuszających przedsiębiorców do szukania oszczędności. Najczęstszymi z nich są intensyfikacja działań konkurentów, presja cenowa na rynku, jak również potrzeba sfinansowania wzrostu. W dalszej części raportu PARP wskazuje strategiczne kierunki, których podjęcie prowadzi do optymalizacji kosztów: m.in. opracowanie odpowiedniego modelu biznesowego (pasującego do charakteru prowadzonej działalności), analiza źródeł powstawania dotychczasowych kosztów i przyczyn porażek biznesowych. Bardzo istotnym elementem procesu optymalizowania kosztów jest rozważne i dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa inwestowanie. "Praktyka pokazuje, że w dłuższej perspektywie nadmierne ograniczanie wydatków nie jest dobrym rozwiązaniem. Zamiast na siłę minimalizować koszty, warto się zastanowić, co pomoże nam zyskać nowych klientów, wyjść do nich z szerszą propozycją czy wreszcie, choć w zasadzie to podstawowa kwestia - łatwiej i sprawniej się z nimi kontaktować" - mówi Marta Szwakopf, kierownik Działu Marketingu SOHO w T-Mobile Polska. "Dbałość o te obszary przyniesie znacznie lepsze efekty niż ciągłe cięcie kosztów".

Inwestycje w nowe technologie - opłacalny wydatek

"Inwestycje w nowe technologie to jeden z lepszych kierunków na drodze do optymalizacji kosztów. Nowoczesne rozwiązania mobilne pomogą pracownikom nie tylko być bardziej dostępnymi dla klientów, ale też dotrzeć do nowych. Przedsiębiorca, który dysponuje odpowiednim zapleczem technologicznym, zyskuje więcej narzędzi do sprawnego zarządzania firmą, a w efekcie może świadczyć lepsze usługi swoim klientom" - doradza Marta Szwakopf.

Inwestowanie w nowe technologie w firmie jest konieczne do jej aktywnego wzrostu - żyjemy w czasach, gdy większość negocjacji i transakcji handlowych przeprowadzanych jest online. Dlatego więc niezbędnym krokiem do rozwoju firmy jest wyposażenie jej w swobodny dostęp do sieci. To niewielki wydatek w porównaniu do korzyści, jakie można dzięki niemu osiągnąć.

Internet mobilny czy stacjonarny?

Konkurencja wśród firm oferujących dostęp do internetu jest silna i można przerabiać wśród ofert. Co więc wybrać? W obecnych czasach coraz częściej klienci decydują się na internet mobilny, który jest zwyczajnie wygodniejszy w użytkowaniu, a do tego stabilny i szybki. Urząd Komunikacji Elektronicznej, analizując przepustowość łączy internetowych w Polsce w 2014 r., podał, że jedynie ok. 20 proc. z nich umożliwiało korzystanie z internetu o prędkości od 30 do 100 Mb/s. Tymczasem internet w technologii LTE od T-Mobile, dziś dostępny dla 77 proc. populacji, osiąga prędkość do 110 Mb/s, a to wartość, która często przewyższa prędkość oferowaną w łączach stacjonarnych. Po modyfikacjach sieciowych, planowanych na rok 2016, prędkości internetu mobilnego będą sięgać 300 Mb/s.

Ceny internetu mobilnego w Polsce już dziś należą do najniższych w UE. Najszybciej tanieje internet stacjonarny dużych prędkości. UKE wyliczył, że dostęp do łącza o przepustowości powyżej 10 Mb/s kosztował w minionym roku ok. 78 zł. To aż o 38 proc. mniej niż rok wcześniej. Tak więc przeszkoda kosztowa ma coraz mniejsze znaczenie i usługa ta staje się powszechnie dostępna dla każdego.

Dla biznesu, ale jaki?

Ciekawą propozycję skierowaną właśnie do małych i średnich firm ma -Mobile w ofercie "Internet LTE dla biznesu - wspólny pakiet". Do dyspozycji użytkowników oddano wspólny pakiet do 50 GB miesięcznie, który w zupełności wystarcza nawet średniej wielkości firmie do swobodnego korzystania z internetu. Z tej puli danych może korzystać jednocześnie nawet 20 kart SIM, a za przyłączenie kolejnych nie są naliczane dodatkowe koszty. Co więcej, współdzielenie jednej paczki danych powoduje wyłączenie na podłączanej karcie SIM opłaty za internet, a tym samym pomaga obniżyć rachunki i zoptymalizować koszty.

Oferta T-Mobile pozwala także zoptymalizować zużycie danych. Każdy pracownik, w zależności od zadań jakie wykonuje, korzysta z internetu inaczej, dlatego o wiele rozsądniej jest wprowadzić jeden, wspólny pakiet, z którego korzystać mogą wszyscy pracownicy.

Do oferty "Internet LTE dla biznesu - wspólny pakiet" przedsiębiorca może dobrać modem USB, router mobilny lub stacjonarny. Elastyczne i dostosowane do potrzeb przedsiębiorców usługi to część udogodnień, jakie T-Mobile oferuje firmom. Do atrakcyjnej oferty dodaje nowe standardy obsługi. Operator zapewnia, że 9 na 10 spraw klienta biznesowego załatwia od ręki już przy pierwszym kontakcie z konsultantem lub pracownikiem salonu. Telekom obiecuje także przedsiębiorcom priorytetową obsługę na infolinii oraz w sklepach stacjonarnych.

Artykuł powstał przy współpracy z T-Mobile Polska.

Kamil Góra