Od dziś w spotach telewizyjnych reklamujących ubezpieczenie komunikacyjne firmy Allianz pojawi się informacja o możliwości zakupu polis przez internet. To efekt działalności spółki Allianz Direct New Europe, której prezesem w Polsce została Olga Doan, dotąd wiceprezes w Allianz Polska i Allianz Życie. Firma ma siedzibę w Polsce i stąd koordynuje podobny projekt sprzedaży przez internet w Czechach. – Od 2008 roku planowane jest rozszerzenie działalności na Chorwację, Słowację i Rumunię, docelowo sprzedaż polis on-line ma być prowadzona w 12 krajach – informuje Marek Baran, rzecznik Allianz. Projekt dopiero startuje, więc nadal na stronie są błędy. W pozycji, w której trzeba zaznaczyć, w jakim towarzystwie mamy obecnie polisę, brakuje np. Link4, MTU czy Benefii, które również sprzedają polisy przez internet. Co dziwne, są za to spółki, których już nie ma (np. Tryg, Zurich czy Heros). Allianz dołączył do Link4, MTU i Benefii, które dotąd samodzielnie sprzedawały polisy on-nline. Samochód przez internet można też ubezpieczyć w PZU – na stronie Inteligo i w Compensie – na stronie mBanku. Wiadomo jednak, że platforma mBanku zniknie, kiedy pod koniec stycznia ruszy BRE Ubezpieczenia z ofertą trzech towarzystw. Jednym z nich będzie wspominana Benefia, która samochody przez internet ubezpiecza od listopada i teraz zapowiada modyfikacje swojej oferty. – Od lutego będziemy wystawiać polisy OC dla wszystkich aut, bez względu na wiek, a nie jak dotąd tylko tych wyprodukowanych po 1997 roku. Ten limit zostanie tylko w AC – mówi Ryszard Dyszkiewicz z Benefii. Dodaje, że ze względu na ten limit, jego firma sprzedaje więcej pakietów AC i OC niż samych polis OC. Ale inne towarzystwa również chcą wejść na ten rynek. Jak dowiedziała się GP, nad projektem sprzedaży on-line pracuje też Commercial Union, które dotąd nie ubezpieczało aut w ogóle. Do sprzedaży tą drogą przygotowuje się AXA, która w listopadzie 2006 r. weszła na nasz rynek z ofertą polis sprzedawanych przez telefon. – Chcielibyśmy jak najszybciej zacząć sprzedaż polis on-line – mówi Agnieszka Dąbrowska, dyrektor departamentu sprzedaży i marketingu w AXA.