Dobra reklama to dla wielu firm podstawa sukcesu. W większości przypadków kojarzy się ona  popularnymi markami, telewizyjnymi spotami i dużymi budżetami. Tymczasem niemal 99,8%  działających w Polsce przedsiębiorstw to małe i średnie firmy, wśród których dominują podmioty  zatrudniające do 10 osób. Większość z nich nie ma możliwości prowadzenia wysokobudżetowych działań reklamowych. Nie oznacza to jednak, że jednoosobowa działalność gospodarcza, czy niewielka firma rodzinna skazane są na reklamowy niebyt. Dzięki nowoczesnym technologiom, odpowiedniemu wykorzystaniu posiadanej wiedzy oraz zaangażowaniu samych pracowników, każda firma może podjąć działania, dzięki którym wypromuje swoją ofertę i przyciągnie nowych klientów.

Ulotki, foldery – reklama „podręczna”

W dobie powszechnego rozwoju technologii informacyjnej, coraz więcej firm wiąże swoją promocję z Internetem. I chociaż sieć www stała się niezwykle popularnym narzędziem komunikacji, nie należy zapominać, że nie zawsze to co modne, musi być dobre. Dla wielu firm wciąż najskuteczniejszą  formą reklamy okazują się być tradycyjne rozwiązania pozwalające dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Przykładem takich właśnie form reklamy mogą być wszelkiego rodzaju ulotki, gazetki czy foldery dystrybuowane bezpośrednio wśród klientów. Ich skuteczność jest szczególnie widoczna w przypadku firm prowadzących działalność o lokalnym zasięgu, lub skierowaną do osób, dla których głównym źródłem informacji o dostępnej ofercie produktowo-usługowej są będące w zasięgu wzroku - lub dłoni - materiały reklamowe. Opracowaniu tego rodzaju reklamy - dostosowanej do specyfiki firmy oraz jej klientów sprzyja łatwość tworzenia, elastyczność kreacji oraz niskie koszty.

Reklama drukowana w praktyce

Decydując się na promocję bazującą na drukowanych nośnikach reklamowych warto dobrze przemyśleć ich koncepcję, tak by zarówno forma, jak i treść skutkowały nowymi klientami czy zleceniami. Zamówione kreacje powinny być nie tylko estetyczne, ale także użyteczne i funkcjonalne. Przykład?

Prowadząc firmę budowlaną warto zainwestować w dobrej jakości foldery, których treść zawierać będzie nie tylko dane kontaktowe i zakres oferty, ale także przykładowe realizacje z – koniecznie ze zdjęciami i  rekomendacjami klientów. Tego rodzaju broszura może stanowić wsparcie w trakcie spotkań z potencjalnymi kontrahentami – umożliwi zaprezentowanie oferty niezależnie od czasu i miejsca.

Firmy działające w branży turystycznej mogą reklamować swoją ofertę dbając jednocześnie o swój wizerunek drukując, a następnie udostępniając klientom przydatne materiały informacyjne –przewodniki, informatory bazy noclegowej, bezpłatne mapy, rozkłady jazdy lokalnych przewoźników czy ulotki z aktualnościami kulturalnymi. Oczywiście z logiem i danymi teleadresowymi firmy. Dostarczenie tego rodzaju wydruków do lokalnego punktu informacji turystycznej sprawi, że wiadomość o firmie trafi do każdego, kto będzie poszukiwać informacji w tej właśnie placówce.

W jaki jeszcze sposób można mądrze i niewielkim kosztem reklamować własną firmę?

 Dobrym pomysłem może być wykorzystanie ulotki reklamowej jako kuponu zniżkowego - dla obecnych klientów oraz nowych, którzy pojawią się w firmie z poleceni. Łącząc broszurę np. z rabatem czy prezentem zwiększamy prawdopodobieństwo, że osoba nią obdarowana zechce ją zachować, a nawet przekazać  znajomym. Inne pomysły na praktyczne i niedrogie materiały reklamowe? Dla firm motoryzacyjnych mogą to być kalendarze z zaznaczonymi kolejnymi terminami przeglądu samochodu czy wymiany oleju. Tego rodzaju materiały  dla użytkownika będą praktycznym przypomnieniem o dacie oddania samochodu do warsztatu, dla firmy – reklamą, którą klient ma zawsze przy sobie.

Więcej zaangażowania, mniej kosztów

Projektowanie i wykonanie takich podstawowych materiałów reklamowych nie musi być trudne czy kosztowne. Liczy się użyteczność i jakość. Nie należy bowiem zapominać, że wizytówkami, kalendarzami czy ulotkami budujemy i utrwalamy wizerunek firmy. Wszystkie materiały promocyjne powinny wiec być zgodne z podstawowym schematem identyfikacji wizualnej, który warto określić już na początku działalności.

Skąd wziąć tego rodzaju materiały reklamowe?  Oczywiście można zlecić zaprojektowanie, a następnie  ich produkcję zawodowemu grafikowi. Można także – przy dużo niższych nakładach finansowych –  skorzystać z oferty serwisów oferujących gotowe szablony lub zaprojektować je samodzielnie. Takie możliwości daje swoim użytkownikom PigPrint - serwis internetowy działający w oparciu o technologię web to print, za pośrednictwem którego możliwy jest zakup wizytówek, bannerów, folderów czy kalendarzy. Dostępne w ramach witryny nośniki reklamowe mogą być zamówione na podstawie gotowych szablonów, z których każdy obejmuje wszystkie typ produktów. Rozwiązanie takie sprawia, że nawet niewielka firma może zatroszczyć się o spójną wizualnie linię materiałów promocyjno-marketingowych, w skład których wchodzić mogą: wizytówki, foldery, kalendarze i ulotki reklamowe. Serwis otwarty jest także na osoby, które posiadają własny projekt i chcą jedynie złożyć zamówienie uzupełniające. Realizację tego rodzaju zamówień umożliwia opcja: „wgraj własny plik”. Użytkownicy, którzy chcieliby poeksperymentować z materiałami reklamowymi promującymi własną markę mogą skorzystać z opcji kreatora. Funkcja ta pozwala stworzyć, a następnie przesłać do realizacji autorskie projekty. Niezależnie od  metody tworzenia produktów, ich finalne wersje - wybrane szablony, wgrane lub stworzone pliki mogą zostać zapisane na indywidualnym koncie. W praktyce oznacza to, że przy realizacji kolejnych zamówień, użytkownik może pominąć etap kreacji i przejść od razu do płatności.

Dobra reklama to, w połączeniu z konkurencyjną ofertą, podstawa sukcesu praktycznie każdej firmy. W brew powszechnemu przekonaniu nie jest ona zarezerwowana wyłącznie dla firm, których budżety promocyjne pozwalają na zrealizowanie ogólnokrajowej kampanii informacyjnej przy współpracy z profesjonalną agencją. Na dobrą reklamę mogą pozwolić sobie także mniejsze firmy. Wystarczy, że postawią dobry pomysł połączony ze znajomością klienta oraz dobre rozwiązania technologiczne.