Rynek laptopów biznesowych w Polsce jest niezwykle zróżnicowany. Najwięksi producenci wciąż konkurują w kwestiach rozwiązań, atrakcyjności oferty cenowej i wsparciu dla klienta końcowego. Jakie są tak naprawdę oczekiwania rynku i czym powinien kierować się dobry manager przy zakupie laptopa biznesowego? Na te pytania odpowie Andrzej Pyka – Sales Manager B2B Governemnt & Telecom Operators Toshiba Europe GmbH.

Andrzej Pyka – Sales Manager B2B Governemnt & Telecom Operators Poland and Baltics Toshiba Europe GmbH.

Od dłuższego czasu Toshiba stawia na rozwiązania skierowane dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Nasze dane sprzedażowe wyraźnie pokazują, że od kilku lat to właśnie one są największymi odbiorcami rozwiązań biznesowych. Ponadto zmianie uległ również sam model pracy. Dzisiejszy pracownik musi być bardziej mobilny, podróżując pomiędzy spotkaniami, chce pozostawać w stałym kontakcie z firmą, mieć możliwość ciągłego sprawdzania skrzynki mailowej i pełnowymiarowych portów do prezentowania oferty handlowej u klienta, czy partnera biznesowego. Ze względu na wciąż dosyć trudną sytuację ekonomiczną i wzrost popularności urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety, producent laptopów biznesowych musi oferować rozwiązania „szyte na miarę”, jeśli chce osiągnąć sukces. Przygotowując komplementarne portfolio produktów należy mieć na względzie kilka istotnych czynników – znać możliwości finansowe klientów końcowych, ich potrzeby względem mobilności i charakter wykonywanej pracy, co pozwoli dobrać odpowiednią obudowę. Obecnie gdy rynek pełen jest najnowocześniejszych procesorów i kart graficznych, wydajność schodzi na drugi plan. Menadżer nie chce płacić za sprzęt do obróbki graficznej, czy programowania, on potrzebuje sprzętu, który pozwoli na płynne tworzenie prezentacji, edycję dokumentów i arkuszy kalkulacyjnych, a przy tym zapewni odpowiednie zabezpieczenie wrażliwych danych.

Naszym flagowym rozwiązaniem w tym segmencie jest model Z30 z rodziny Portégé o wyjątkowo cienkiej konstrukcji, zapewniającej lepszą mobilność, długim czasie pracy na baterii, dyskiem SSD, modemem LTE, pełnowymiarowymi portami, zabezpieczeniami EasyGuard i czytnikiem linii papilarnych. Wszystko to zamknięte w trwałej obudowie, wykonanej ze specjalnego stopu magnezu. Ciekawostką jest, że nasze laptopy przechodzą rygorystyczne testy HALT, imitujące ich wieloletnie użytkowanie. W trakcie testu są poddawane działaniom wysokich temperatur, drobnym zalaniom, wysokiemu ciśnieniu i przeróżnym naciskom na obudowę. Renomę marki buduje się jednak nie tylko oferując dobry i solidny sprzęt. Jeśli chcemy, aby klient był zadowolony ze swojego wyboru, musimy zapewnić mu wsparcie również po jego zakupie. W naszym przypadku przygotowaliśmy promocję zwaną „Gwarancja Niezawodności”. Klient oprócz standardowej gwarancji może być pewien, że jeśli w ciągu roku od zakupu sprzęt ulegnie awarii, to nie tylko dokonamy jego naprawy, ale także zwrócimy mu pieniądze. Dodatkowo oferujemy usługi serwisowe naprawy u klienta. Według nas takie rozwiązanie idealnie trafia w potrzeby sektora MSP i wpisuje się w politykę urządzeń „szytych na miarę”.

Andrzej Pyka – Sales Manager B2B Governemnt & Telecom Operators Poland and Baltics Toshiba Europe GmbH.