statystyki

Za niewykonane świadczenie nie można żądać zapłaty

autor: Michał Koralewski16.09.2014, 08:14; Aktualizacja: 16.09.2014, 08:16
kłótnia, konkurencja, spór, firma, biuro

kłótnia, konkurencja, spór, firma, biuroźródło: ShutterStock

Takie postanowienia w umowach mogą zostać uznane przez UOKiK za klauzule abuzywne. W przypadku przerwy, ograniczenia, zawieszenia lub wyłączenia usługi klient ma prawo do obniżenia rachunku

Reklama


Wydawać by się mogło, że zmuszanie konsumenta do zapłaty za świadczenie, którego nie wykonał przedsiębiorca bądź też wykonał je tylko częściowo – stanowi zdarzenie marginalne. Sądząc jednak po liczbie klauzul tego typu wpisanych do rejestru klauzul niedozwolonych prowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – jest wręcz odwrotnie.


Pozostało jeszcze 92% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama