To prawdziwa nowość na polskim rynku. – Duża część klientów Carrefoura to ludzie młodzi, w związku z tym, aby wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z siecią restauracji McDonald – mówi „DGP” Maria Cieślikowska z Carrefour Polska.

– Chcielibyśmy, aby restauracja w hipermarkecie Carrefour w warszawskim centrum handlowym Arkadia została otwarta jeszcze w tym roku. Będzie poligonem doświadczalnym. Podczas grudniowego szczytu zakupowego okaże się, jakim zainteresowaniem się cieszy – mówi Dominik Szulkowski z McDonald’s.

W całym kraju do sieci McDonald’s należą 273 restauracje, z czego już 128 działa w formie franczyzy. – Lokal w Arkadii będzie należał do McDonald’s Polska, choć niewykluczone, że za jakiś czas przejmie go franczyzobiorca – dodaje Szulkowski. Jeśli współpraca dwóch rynkowych gigantów będzie owocna, restauracje amerykańskiej sieci zaczną się pojawiać w innych sklepach Carrefoura.

W sumie francuska sieć ma aż 350 placówek, jednak tworzenie punktów gastronomicznych ma sens jedynie w lokalizacjach, gdzie obroty są największe. Jeśli pomysł się przyjmie, kolejne restauracje McDonald pojawią najprawdopodobniej się w stołecznych centrach handlowych Reduta i Targówek, gdzie mieszczą się najliczniej odwiedzane sklepy Carrefoura w całym kraju.

Wprowadzenie możliwości spożywania posiłków w trakcie robienia zakupów to efekt nowej strategii Carrefoura zakładającej wzrost sprzedaży o 15 proc. Jej elementem jest też nowa aranżacja wnętrz i oświetlenia. Zastosowano ją już właśnie w Arkadii. Produkty zostały podzielone na działy: targ świeżości, multimedia, kultura, dom, uroda, dziecko czy moda. Warszawa staje się miejscem, w którym Carrefour testuje wszystkie rynkowe nowości, zanim trafią do innych miejscowości.