Z badania przeprowadzonego przez porównywarkę cen Ceneo wynika, że trzech na czterech nastolatków robi już zakupy w sieci. Oczywiście wydatki młodych e-konsumentów nie są za duże. Najczęściej wydają oni nie więcej niż 100 zł i najchętniej płacą przy odbiorze zamówienia. Zapytani o produkty, które kiedykolwiek kupili przez internet, najczęściej wskazywali na gry, drugie miejsce to odzież, obuwie, dodatki, a trzecie telefony i akcesoria.

Dla młodzieży zakupy online to oczywistość, w której żyją od zawsze. Trend zauważył już rynek e-commerce, więc serwisy zakupowe, banki, a nawet portale aukcyjne przygotowują specjalne oferty dla osób poniżej 18. roku życia, tak by nastoletni konsument mógł samodzielnie sprzedawać i kupować przez internet. I tak Allegro wprowadziło 2 lata temu specjalne konto Junior dla osób od 13. roku życia (ma ono m.in. ograniczenie jednorazowego zakupu o wartości do 500 zł). Efekty już widać. – Statystyki pokazują, że aż 15 proc. polskich nastolatków w wieku między 13 a 18 lat ma własne konto w serwisie aukcyjnym – przyznaje Magdalena Krukowska z Allegro. Specjalne karty i konta bankowe dla młodzieży oferuje też coraz więcej banków. Wszyscy liczą na to, że młody klient przywiąże się do marki i za kilka lat, gdy będzie już zarabiał, pozostanie wobec niej lojalny.