Wartość marki Apple podskoczyła w zeszłym roku o 84 proc. do kwoty 153,3 mld dolarów – oszacowała firma Millward Brown, która jest oddziałem koncernu WPP. Google stracił w tym czasie 2 proc. wartości schodząc do 111,5 mld dolarów, co zakończyło cztery lata królowania internetowego giganta w rankingu najcenniejszych marek.

Na trzecie miejsce z przyrostem 17 proc. wspiął się koncern International Business Machines, przed siecią restauracji szybkiej obsługi McDonald’s – relacjonuje agencja Bloomberg.

Dzięki nowej wersji telefonów iPhone i pecetów iMac oraz wprowadzeniu na rynek tabletów iPad koncern Apple w ostatnim kwartale niemal podwoił sprzedaż i swoje zyski. Wcześniej, w maju 2010 roku Apple wyprzedził Microsoft Corp jako największa na świecie firma technologiczna pod względem wartości rynkowej, zwiększył swój udział na globalnych rynku telefonów i stał się wiodącym dostawcą tabletów.

„To oczywiste, że dla każdy pracownik Apple, poczynając od Steve’a Jobsa i Tima Cooka po stażystę zatrudnionego podczas wakacji za swój najwyższy priorytet postrzega dbałość o ochronę i rozwój marki firmy” – uważa Eileen Campbell, szef Millward Brown. 

Facebook, operator największego na świecie serwisu społecznościowego, zwiększył w minionym roku wartość swej marki aż o 246 proc. i z kwotą 19,1 mld dolarów zajął 35. miejsce w światowym rankingu najcenniejszych marek. Baidu, chiński rywal Gogle, podrożał o 141 proc. wspinając się na 29. miejsce z wyceną 22,6 mld dolarów.

Na 100 wiodących marek świata `12 pochodzi z Chin. Najwyżej ulokował się operator telefonii komórkowej China Mobile – pozycja 9 oraz Industrial & Commercial Bank of China, który zajął miejsce 11.