"Weryfikacja procesu oznacza praktyczne sprawdzenie gotowości zakładu do rozpoczęcia seryjnej produkcji nowego modelu. Ten etap przygotowań ruszy po przerwie wakacyjnej w fabryce, 23 sierpnia. Potem pojawi się preseria (seria próbna - PAP), a pierwsze egzemplarze powinny zjechać na przełomie lutego i marca przyszłego roku" - powiedział dyrektor zakładu, Zdzisław Arlet.

Przypomniał, że zgodnie z ostrożnymi założeniami tyski zakład ma wytwarzać ok. 500 sztuk nowego modelu na dobę. Jak mówił, podobne założenia przyjmowano przy uruchamianiu produkcji fiata pandy i fiata 500; szybko jednak okazało się, że popyt na te modele jest znacznie większy, produkcja jest więc dużo wyższa od założeń.

Według wcześniejszych zapowiedzi przedstawicieli Fiat Auto Poland (FAP), rocznie tyska fabryka może produkować ok. 100-120 tys. egzemplarzy nowej lancii ypsilon. Oprócz tego będzie kontynuować produkcję fiata 500, abartha 500, forda ka (na zlecenie koncernu Forda) oraz obecnej wersji fiata pandy - niezależnie od nowego modelu pandy, który od 2011 r. ma powstawać w fabryce pod Neapolem.

"Stara" panda ma być produkowana w Tychach co najmniej do 2012 r.

"Stara" panda - jak wcześniej zapowiadano - ma być produkowana w Tychach co najmniej do 2012 r. Według dyr. Arleta, decyzji koncernu o ulokowaniu produkcji nowej pandy we Włoszech nie należy postrzegać jako straty dla tyskiej fabryki. Przypomniał, że decyzja z 2003 r. o rozpoczęciu produkcji obecnej pandy w Tychach także budziła emocje we Włoszech, podobnie jak ulokowanie w Polsce produkcji nowego modelu kultowego dla wielu Włochów fiata 500.

"Z punktu widzenia fabryki korzystniejsza jest produkcja w zakładzie 4-5 różnych modeli niż oparcie większości produkcji o jeden model. Pozwala to być bardziej elastycznym, w zależności od sytuacji na rynku" - tłumaczył Arlet.