Po kilku miesiącach żmudnych negocjacji markę kupiła spółka Sarantis Polska.
Nowy właściciel to lider na rynku artykułów gospodarstwa domowego, znany z produkcji i dystrybucji towarów pod takimi markami, jak Jan Niezbędny, STR8, C-Thru, Pearl Drops.
Monika Nowakowska, prezes Grupy Kolastyna znajdującej się obecnie w upadłości układowej, twierdzi, że pieniądze za markę zostaną przeznaczone na spłatę obligacji. Pozwoli to zmniejszyć koszty finansowe spółki. Dlatego firma spodziewa się w tym roku wyraźnej poprawy swoich finansów. Zakłada osiągnięcie wyniku brutto na poziomie 4,44 mln zł i przychodów ze sprzedaży w wysokości 36,9 mln zł.
W 2009 r. firma miała stratę w wysokości ponad 69,5 mln zł.
Środki uzyskane ze sprzedaży Kolastyny zostaną przeznaczone też na promocję marki Miraculum, która stanie się znakiem rozpoznawczym Grupy. Firma planuje zmienić nazwę na Miraculum.
Nowy właściciel Kolastyny – firma Sarantis Polska – zapewnia, że marka nie zniknie z rynku.
– Chcemy przywrócić jej świetność, jaką miała w latach 2007 – 2008. Planujemy w związku tym inwestycje w promocję marki i w poprawę jakości produktów – mówi Marta Szczepkowska, dyrektor generalna Sarantis Polska.
Na razie na ten cel firma zamierza wydać 1,6 mln zł.