Przetarg wygra wielka międzynarodowa firma marketingowa, prawdopodobnie IMG. Jednak polscy przedsiębiorcy przy okazji dystrybucji Corporate Hospitality i tak będą mogli zarobić.

Pakiety Corporate Hospitality (CH) kierowane są głównie do firm. Podczas Euro 2008 ich cena wahała się od 2,5 tys. (za trzy mecze grupowe) do nawet 20 tys. euro (mecze grupowe i cała faza pucharowa). – W skład pakietu wchodzi bilet na miejsce pierwszej kategorii na trybunach oraz usługa kateringowa na najwyższym poziomie w strefie hospitality na stadionie bądź w dużym namiocie w pobliżu stadionu – mówi w rozmowie z „DGP” Jarosław Semrau, szef firmy Sportwise reprezentującej w Polsce m.in. IMG.

Firma, która wygra przetarg, będzie mogła liczyć na prowizję od sprzedaży pakietu. UEFA zdecydowała się na zatrudnienie pośrednika, ponieważ m.in. dzięki temu CH okazało się ogromnym sukcesem podczas Euro 2008. Europejska federacja zarobiła na tym 130 mln euro. Pośrednik według wymogów musi mieć globalne doświadczenie w tego typu przedsięwzięciu, posiadać stałych dużych klientów i mieć odpowiednie zabezpieczenie finansowe. To eliminuje polskie firmy. Jednak nasi przedsiębiorcy będą mogli zarobić na bogatych kibicach w inny sposób.