– Naszym celem jest to, by każdy klient szerokopasmowego internetu korzystał z płatnej telewizji dostarczanej przez Telekomunikację Polską – mówi Paweł Galej, który w TP odpowiada za sprzedaż treści telewizyjnych i usług wideo na żądanie.

TP ma prawie 2,3 mln klientów szybkiego internetu. W ciągu trzech, czterech lat ich liczba może się powiększyć o 250–350 tys., a potem zapewne się ustabilizuje.

– W prognozach zakładam, że w końcu 2011 roku TP będzie miała 2,5 mln klientów szybkiego internetu, a potem wzrost będzie już nieznaczny – mówi DGP Paweł Puchalski, analityk DM BZ WBK.

W końcu czerwca – po wzroście o 41 tys. w II kwartale – TP miała 239 tys. klientów telewizji z gniazda telefonicznego (IPTV) i satelitarnej.

Trzy w jednym

Analitycy szacują, że rynek telewizji kablowej, satelitarnej i z gniazdka telefonicznego może jeszcze wzrosnąć o 1,5–2 mln użytkowników.

– Gdyby dodać do siebie deklaracje wszystkich firm zainteresowanych zdobywaniem klientów telewizji, to okazuje się, że chcą one pozyskać grubo ponad 100 proc. tych, których mogą jeszcze zdobyć – mówi DGP Sobiesław Pająk, analityk DM IDM.