"Po zbadaniu sprawy KE doszła do wniosku, że operacja nie zakłóci w sposób znaczący skutecznej konkurencji w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) ani w jego części" - oświadczyła KE w komunikacie prasowym. Fuzja według KE "nie zmieni w znaczący sposób konkurencyjnej struktury rynku produkcji i sprzedaży samochodów osobowych".

W uzasadnieniu KE podała, że Chrysler konstruuje i sprzedaje samochody i ciężarówki pod marką Chrysler, Jeep i Dodge. Firma operuje głównie w USA (90 proc. obrotów) i nie posiada ani jednej fabryki w EOG. Fiat z kolei jest głównie producentem i sprzedawcą samochodów osobowych (Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari), a także pojazdów rolnych, budowlanych i przemysłowych.

Połączenie z Fiatem jest częścią procedury ratowania Chryslera przed bankructwem

Połączenie z włoskim koncernem jest częścią procedury ratowania Chryslera przed bankructwem. W czerwcu borykający się z ogromnymi kłopotami Chrysler LLC sprzedał prawie wszystkie aktywa, poza częścią długów, nowej firmie, która działa pod nazwą Chrysler Group LLC. Udział Fiata w tej nowej firmie wynosi 20 proc. (i ma wzrosnąć pod pewnymi warunkami do 35 proc.), co daje włoskiemu koncernowi dostęp do technologii i nowych modeli.