Zarejestrowanie produktu wytwarzanego według tradycyjnych receptur pozwala zwiększyć jego sprzedaż i daje konsumentom pewność co do wysokiej jakości i unikalności zakupionego wyrobu. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na jego promocję, mogą uzyskać zwrot nawet 70 proc. poniesionych na ten cel kosztów.
Przedsiębiorcy wytwarzający produkty spożywcze według tradycyjnych receptur mogą wykorzystać coraz większe zainteresowanie konsumentów zdrową żywnością i wyrobami o sprawdzonej jakości. Dzięki wpisowi na rządową Listę Produktów Tradycyjnych i odpowiedniej promocji zarejestrowanego w niej wyrobu mogą liczyć na szybki wzrost dochodów ze sprzedaży tradycyjnego jadła.

Rządowa lista produktów

Wytwórcy produktów rolnych, środków spożywczych lub napojów spirytusowych, które odznaczają się wysoką jakością, wyjątkowymi cechami i właściwościami wynikającymi ze stosowania tradycyjnych metod produkcji mogą ubiegać się o wpis swoich specjałów na Listę Produktów Tradycyjnych. Została ona utworzona na mocy ustawy z 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych. Obowiązująca od pięciu lat lista, na której znajdują się obecnie 632 produkty, ma na celu zidentyfikowanie tradycyjnej żywności, a co za tym idzie celowe zwiększenie zainteresowania tego typu produktami wśród konsumentów. Mogą trafić na nią jedynie produkty związane z dziedzictwem kulturowym regionu, w którym są one wytwarzane i znane lokalnej społeczności.
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w Tygodniku Prawa Gospodarczego.