Wielkopolska nie ma problemów z planowaniem i wykonaniem inwestycji na Euro 2012. Realizacja niektórych wyprzedza nawet założony harmonogram.

Stadion jako pierwszy

Modernizacja stadionu Lecha Poznań trwa od 2002 roku i po zakończeniu prac (już za rok – w czerwcu 2010 r.) obiekt Lecha będzie jednym z największych w Polsce i pierwszym, który spełnia wszelkie wymogi UEFA (tak by uzyskać status Elite). Pod dachem pomieści dokładnie 45 594 widzów. Będą tam także restauracje, klub fitness, galeria handlowa, przychodnia zdrowia, hotel, miejsca dla VIP-ów, mediów i osób niepełnosprawnych. Dotąd na boisku wykonano podgrzewaną murawę, wybudowano II i IV trybunę z zapleczem (szatnie, biura, pomieszczenia odnowy biologicznej) i tymczasowe oświetlenie. W tej chwili trwają prace nad konstrukcją monolityczną. Zadaszenie całości wykonawca przewiduje w II kwartale 2010 r.

Brakuje miejsc w hotelach

Do 2012 roku miasto ma wzbogacić się o kolejnych dziewięć hoteli. Dzięki temu liczba pokoi hotelowych w standardzie 5-gwiazdkowym zostanie zaspokojona (dziś brakuje ok. 200 miejsc w obiektach najwyższej klasy), w standardzie 4-gwiazdkowym przewyższy wymagania UEFA trzykrotnie, a w standardzie 3-gwiazdkowym będzie ich więcej aż dwunastokrotnie.

Poznaniaków czeka komunikacyjny horror. Niedługo centrum miasta na pół roku zamieni się w gigantyczny plac budowy – rondo Kaponiera i ulica Roosevelta będą budowane właściwie od podstaw. Gdy remont się skończy, rondo będzie miało trzy podziemne poziomy (inwestycja ma się zakończyć wiosną 2012 roku).

W Wielkopolsce natomiast pod koniec przyszłego roku w budowie będzie prawie 300 km dróg ekspresowych, w tym cała S5 (Grudziądz – Poznań – Wrocław). Latem ma się rozpocząć budowa części zachodniej obwodnicy Poznania (14 km w ciągu S11, od autostrady A2 do węzła w Swadzimiu). Z pierwszego odcinka zachodniej obwodnicy poznaniacy skorzystają pod koniec 2011 r., a całe obejście, liczące 43 km (16 km drogi S5 od A2 do Wronczyna i 27 km S11 od A2 do Złotkowa), będzie gotowe w maju 2012 r. Z kolei na początku 2010 roku rozpocznie się budowa drugiej części obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego w ramach S11. Łącznie z pierwszym, budowanym już odcinkiem, cała obwodnica liczyć będzie 20 km. Poza tym S11 będzie wydłużana o planowane obwodnice Piły i Ujścia, Kępna i Jarocina.