statystyki

Sklep z damską odzieżą to nawet 10 tys. zł zysku miesięcznie

autor: Wojciech Iwaniuk21.02.2008, 22:01; Aktualizacja: 20.03.2008, 16:42
  • Wyślij
  • Drukuj

Otwierany sklep ma być rentowny od samego początku. Decydujące o sukcesie będzie pozyskanie własnych kontaktów handlowych. Dodatkowy sklep internetowy może zwiększyć przychody o ponad 20 proc.

reklama



reklama


Mimo konkurencji ze strony międzynarodowych koncernów otwierających w Polsce kolejne sklepy i sieci z damską odzieżą własny sklep z ubraniami dla kobiet wciąż może być dobrym pomysłem na biznes. Pod warunkiem, że przy jego zakładaniu posłużymy się kilkoma prostymi radami i unikniemy najczęściej popełnianych błędów, a nasz sklep będzie wyróżniał się spośród obecnych już na rynku marek.

Gdzie otworzyć sklep

Decydujący o powodzeniu całej inwestycji będzie odpowiedni dobór lokalizacji. Piotr Żubiński jest przedsiębiorcą, który od 15 lat działa na polskim rynku odzieżowym. W trakcie swojej działalności sprawdził w praktyce prawie wszystkie warianty lokalizacyjne dla sklepu z odzieżą. Początkowa strategia firmy zakładała rozwój w oparciu o duże centra handlowe. W krótkim czasie otworzył sklepy z odzieżą dla kobiet w dużych warszawskich centrach handlowych. Jednak rosnąca konkurencja i wysokie czynsze wymusiły zmianę przyjętej strategii.

- Bardzo wysoki koszt trzymania lokalu w centrum handlowym oraz ekspansja światowych marek zmusiły nas do podjęcia decyzji o przeniesieniu lokalizacji sklepów w okolice nowo powstałych osiedli mieszkaniowych - mówi Piotr Żubiński, właściciel sieci sklepów Schaffa.

Analiza kosztów

Z tego powodu przed podjęciem decyzji o lokalizacji trzeba dokonać dokładnej analizy kosztów i policzyć przy jakich obrotach sklep zacznie przynosić zyski. W handlu odzieżą sezon trwa przez cały rok i choć są miesiące, gdy zyski ze sprzedaży wzrastają, to każdy moment jest dobry na otwarcie takiego sklepu.

- Sklep ma być rentowny od samego początku, dlatego jeżeli po pół roku działalności nie przynosi on nam zysku, znaczy, że coś nie zagrało - dodaje Piotr Żubiński.

Podstawową kwestią poza wysokością czynszu, jaką należy brać pod uwagę przy wyborze miejsca na nasz sklep, jest jego profil, oraz grupa docelowa, czyli target, do którego będziemy kierowali swoją ofertę.

- Polecam miejsca, które cechują się odpowiednim otoczeniem, czyli są zlokalizowane w sąsiedztwie nowoczesnych osiedli lub innych sklepów oraz są dobrze skomunikowane - mówi Piotr Żubiński.

Dobrymi lokalizacjami mogą być pasaże handlowe oraz budynki położone wzdłuż dużych ulic. Przy tworzeniu własnego sklepu ważnym zadaniem będzie umiejętne podzielenie przestrzeni na odpowiednie segmenty odzieży oraz przygotowanie witryny.

Dobór towaru

Aby klientki chętnie odwiedzały nasz sklep, konieczny jest odpowiedni dobór sprzedawanego w nim asortymentu. Dobierając towar dostępny w naszym sklepie, powinniśmy kierować się kilkoma zasadami. Przede wszystkim marki sprzedawane w naszym sklepie powinny być wybierane ze względu na jego grupę docelową. W przypadku kobiet w wieku od 20 do 45 lat towar będzie musiał być zarówno elegancki jak i modny. Ważna będzie również analiza oferty konkurencji, ponieważ nie warto dublować asortymentu, istotne jest, by być oryginalnym i swoją ofertą wyróżniać się na rynku.

Dlatego jednym z najtrudniejszych zadań, jakie będą nas czekały przed otwarciem sklepu, będzie pozyskanie kontaktów handlowych, które zapewnią nam oryginalność.

- Okazją do zdobywania cennych kontaktów handlowych są targi producentów odzieży, ważne jest również, by śledzić trendy na rynku w Polsce i Europie - radzi Piotr Żubiński.

Aby odnieść sukces w tego typu działalności, niezwykle ważna jest profesjonalna obsługa klienta, która jest najlepszą formą reklamy dla marki. Inną bardzo ważną kwestią jest umiejętne przewidywanie trendów oraz wprowadzenie dobrej strategii sprzedaży dopasowanej do roku kalendarzowego oraz zmieniających się kolekcji.

Wysoka marża

Dobrze zaopatrzony i zorganizowany sklep może przynieść nam wysokie zyski, ponieważ marże w branży odzieżowej wahają się w przedziale 40-50 proc. Zakładając, że na początku działalności sami silnie zaangażujemy się w pracę w sklepie, a koszty adaptacji i wynajmu lokalu nie będą zbyt wysokie, możemy liczyć na miesięczny zysk na poziomie 10 tys. zł. Doskonałym uzupełnieniem naszej podstawowej działalności może być otwarcie sklepu internetowego, w którym umieścimy sprzedawane przez nas produkty. Dzięki temu zasięg naszej działalności będzie ogólnopolski, a sama strona będzie dodatkowym kanałem promocji. Dobrze rozreklamowany sklep może zwiększyć nasze przychody o ponad 20 proc. Otwierając sklep internetowy, należy liczyć się z kosztami początkowymi rzędu 3-5 tys. zł. Po uruchomieniu strony w zasadzie jedynymi kosztami prowadzenia sklepu on-line są nakłady na jego marketing i kolejne godziny poświęcone na pracę.

FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z OTWARCIEM SKLEPU

Otwierając własny sklep z odzieżą, należy pamiętać o załatwieniu wszelkich niezbędnych formalności. Aby zarejestrować swoją firmę, należy udać się do urzędu gminy lub urzędu miasta wraz z dowodem osobistym i wypełnić przygotowany przez dany urząd formularz. Firma w ciągu 14 dni zostanie wpisana do ewidencji działalności gospodarczej. Następnie przedsiębiorca musi uzyskać wpis do Regon, który jest bezpłatny. W urzędzie skarbowym przedsiębiorca musi wybrać formę opodatkowania, a do prowadzenia działalności niezbędne będzie również otworzenie firmowego konta bankowego. Posiadając już wszystkie dokumenty, przedsiębiorca w ciągu siedmiu dni od momentu rozpoczęcia działalności musi zgłosić działalność w ZUS-ie.

HUBERT KRZCIUK

Radca prawny w Kancelarii Gromek i Partnerzy

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję


reklama


  • Wyślij
  • Drukuj
Źródło:GP

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Komentarze: 33

  • 1: sky-shop.pl z IP: 159.205.211.* (2015-03-23 12:21)

    Mikalai: dzięki za opinię o naszym oprogramowaniu! staramy się żeby każdy klient był zadowolony i zapraszamy do współpracy!

  • 2: Mikalai z IP: 78.8.169.* (2015-01-12 12:45)

    Nie wiem czy nie taniej korzystać z SaaS sky-shop, IMP, Eshop i wielu innych za drobne pieniędzy, a jak jest sklep stacjonarny to super wsparcie.

  • 3: Abitofashion z IP: 83.29.19.* (2014-08-29 22:35)

    Zapraszam do naszego sklepu z sukienkami abitofashion.pl

  • 4: darek z IP: 83.8.211.* (2013-01-08 15:54)

    Mineło juz kilka lat od napisania tego artykułu,ale nawet wtedy obrót 80tys miesiecznie to na przynajmniej 2 sklepach sie robiło i to niezłych.Widac ze autor był raczej teoretykiem.Dzis czasy juz inne,duzo gorsze.Wielu padnie,jesli nie wszyscy prawie.Sieciowki jakie by nie były wykaszają.

  • 5: kaszalocik z IP: 83.142.186.* (2012-09-05 11:53)

    wierzę, że dobry sklep może miec takie obroty. ale to musi być naprawdę konkurencyjny - tak jak stilago, markowe fajne ciuchy, a ceny całkiem ludzkie, to przyciąga ludzi.

  • 6: zapytajajka z IP: 83.27.149.* (2012-07-20 10:09)

    ciekawy artykuł. jak dla mnie bardzo na czasie, bo myślę o otwarciu własnego biznesu. towar z wólki kosowskiej będę sprzedawać, początkowo tylko na allegro, potem może pomyślę o czymś stacjonarnym..?

  • 7: Piotr z IP: 82.132.249.* (2012-07-13 21:01)

    jachcialem Zacząć handel ciochami ale niewiem z kad brac hurtownie są drogie chętnie podejmę współpracę

  • 8: cała prawda z IP: 83.21.238.* (2012-07-11 15:00)

    dobrze i tanio to jest w pepco.No moze nie az tak dobrze,ale i tak zabijaja wszystko.Jeszcze troche i sieciówki takie i srakie zniszcza wszystkich.Handel ciuchami przy rosnacych kosztach to juz przeszłosc.

  • 9: ala z IP: 37.128.105.* (2012-07-06 13:48)

    jak będzie dobrze i tanio to się utrzyma.Trzeba tylko ruszyć trochę głową

  • 10: mariuszkutno. z IP: 109.243.235.* (2012-06-07 16:37)

    towar za 3 do 5 tyś to na wystawę tylko.
    przecietnie na targu leży w towarze od 20 tyś w górę.
    ogólnie ludzie oszczędzają i handel dziś to lipa.
    dobra produkcja to klucz do sukcesu.

reklama

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

reklama