statystyki

Sklep z damską odzieżą to nawet 10 tys. zł zysku miesięcznie

autor: Wojciech Iwaniuk21.02.2008, 22:01; Aktualizacja: 20.03.2008, 16:42
  • Wyślij
  • Drukuj

Otwierany sklep ma być rentowny od samego początku. Decydujące o sukcesie będzie pozyskanie własnych kontaktów handlowych. Dodatkowy sklep internetowy może zwiększyć przychody o ponad 20 proc.

Mimo konkurencji ze strony międzynarodowych koncernów otwierających w Polsce kolejne sklepy i sieci z damską odzieżą własny sklep z ubraniami dla kobiet wciąż może być dobrym pomysłem na biznes. Pod warunkiem, że przy jego zakładaniu posłużymy się kilkoma prostymi radami i unikniemy najczęściej popełnianych błędów, a nasz sklep będzie wyróżniał się spośród obecnych już na rynku marek.

Gdzie otworzyć sklep

Decydujący o powodzeniu całej inwestycji będzie odpowiedni dobór lokalizacji. Piotr Żubiński jest przedsiębiorcą, który od 15 lat działa na polskim rynku odzieżowym. W trakcie swojej działalności sprawdził w praktyce prawie wszystkie warianty lokalizacyjne dla sklepu z odzieżą. Początkowa strategia firmy zakładała rozwój w oparciu o duże centra handlowe. W krótkim czasie otworzył sklepy z odzieżą dla kobiet w dużych warszawskich centrach handlowych. Jednak rosnąca konkurencja i wysokie czynsze wymusiły zmianę przyjętej strategii.

- Bardzo wysoki koszt trzymania lokalu w centrum handlowym oraz ekspansja światowych marek zmusiły nas do podjęcia decyzji o przeniesieniu lokalizacji sklepów w okolice nowo powstałych osiedli mieszkaniowych - mówi Piotr Żubiński, właściciel sieci sklepów Schaffa.

Analiza kosztów

Z tego powodu przed podjęciem decyzji o lokalizacji trzeba dokonać dokładnej analizy kosztów i policzyć przy jakich obrotach sklep zacznie przynosić zyski. W handlu odzieżą sezon trwa przez cały rok i choć są miesiące, gdy zyski ze sprzedaży wzrastają, to każdy moment jest dobry na otwarcie takiego sklepu.

- Sklep ma być rentowny od samego początku, dlatego jeżeli po pół roku działalności nie przynosi on nam zysku, znaczy, że coś nie zagrało - dodaje Piotr Żubiński.

Podstawową kwestią poza wysokością czynszu, jaką należy brać pod uwagę przy wyborze miejsca na nasz sklep, jest jego profil, oraz grupa docelowa, czyli target, do którego będziemy kierowali swoją ofertę.

- Polecam miejsca, które cechują się odpowiednim otoczeniem, czyli są zlokalizowane w sąsiedztwie nowoczesnych osiedli lub innych sklepów oraz są dobrze skomunikowane - mówi Piotr Żubiński.

Dobrymi lokalizacjami mogą być pasaże handlowe oraz budynki położone wzdłuż dużych ulic. Przy tworzeniu własnego sklepu ważnym zadaniem będzie umiejętne podzielenie przestrzeni na odpowiednie segmenty odzieży oraz przygotowanie witryny.

Dobór towaru

Aby klientki chętnie odwiedzały nasz sklep, konieczny jest odpowiedni dobór sprzedawanego w nim asortymentu. Dobierając towar dostępny w naszym sklepie, powinniśmy kierować się kilkoma zasadami. Przede wszystkim marki sprzedawane w naszym sklepie powinny być wybierane ze względu na jego grupę docelową. W przypadku kobiet w wieku od 20 do 45 lat towar będzie musiał być zarówno elegancki jak i modny. Ważna będzie również analiza oferty konkurencji, ponieważ nie warto dublować asortymentu, istotne jest, by być oryginalnym i swoją ofertą wyróżniać się na rynku.

Dlatego jednym z najtrudniejszych zadań, jakie będą nas czekały przed otwarciem sklepu, będzie pozyskanie kontaktów handlowych, które zapewnią nam oryginalność.

- Okazją do zdobywania cennych kontaktów handlowych są targi producentów odzieży, ważne jest również, by śledzić trendy na rynku w Polsce i Europie - radzi Piotr Żubiński.

Aby odnieść sukces w tego typu działalności, niezwykle ważna jest profesjonalna obsługa klienta, która jest najlepszą formą reklamy dla marki. Inną bardzo ważną kwestią jest umiejętne przewidywanie trendów oraz wprowadzenie dobrej strategii sprzedaży dopasowanej do roku kalendarzowego oraz zmieniających się kolekcji.

Wysoka marża

Dobrze zaopatrzony i zorganizowany sklep może przynieść nam wysokie zyski, ponieważ marże w branży odzieżowej wahają się w przedziale 40-50 proc. Zakładając, że na początku działalności sami silnie zaangażujemy się w pracę w sklepie, a koszty adaptacji i wynajmu lokalu nie będą zbyt wysokie, możemy liczyć na miesięczny zysk na poziomie 10 tys. zł. Doskonałym uzupełnieniem naszej podstawowej działalności może być otwarcie sklepu internetowego, w którym umieścimy sprzedawane przez nas produkty. Dzięki temu zasięg naszej działalności będzie ogólnopolski, a sama strona będzie dodatkowym kanałem promocji. Dobrze rozreklamowany sklep może zwiększyć nasze przychody o ponad 20 proc. Otwierając sklep internetowy, należy liczyć się z kosztami początkowymi rzędu 3-5 tys. zł. Po uruchomieniu strony w zasadzie jedynymi kosztami prowadzenia sklepu on-line są nakłady na jego marketing i kolejne godziny poświęcone na pracę.

FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z OTWARCIEM SKLEPU

Otwierając własny sklep z odzieżą, należy pamiętać o załatwieniu wszelkich niezbędnych formalności. Aby zarejestrować swoją firmę, należy udać się do urzędu gminy lub urzędu miasta wraz z dowodem osobistym i wypełnić przygotowany przez dany urząd formularz. Firma w ciągu 14 dni zostanie wpisana do ewidencji działalności gospodarczej. Następnie przedsiębiorca musi uzyskać wpis do Regon, który jest bezpłatny. W urzędzie skarbowym przedsiębiorca musi wybrać formę opodatkowania, a do prowadzenia działalności niezbędne będzie również otworzenie firmowego konta bankowego. Posiadając już wszystkie dokumenty, przedsiębiorca w ciągu siedmiu dni od momentu rozpoczęcia działalności musi zgłosić działalność w ZUS-ie.

HUBERT KRZCIUK

Radca prawny w Kancelarii Gromek i Partnerzy

  • Wyślij
  • Drukuj
Źródło:GP

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Komentarze: 31

  • 1: Bett z IP: 195.212.51.* (2008-08-20 10:26)

    Artukul ciekawy ale przgladajac sie blizej obliczeniom:

    sprzedaz na poziomie 80 tys miesiecznie
    zakladajac 6 - dinowy tydzien pracy to okolo 3500 PLN sprzedazy/przychodu na dzien.
    Z tego wynika sprzedaż okolo 4 rzeczy w cenie plus minus 100 na godzine, a to wydaje mi sie nieprawdopodobne do uzyskania w lokalizacji w okolicach osiedli mieszkaniowych.

  • 2: gocha z IP: 83.21.127.* (2008-09-15 10:47)

    CO za głupoty wypisujecie.Ja mam sklep z odzieżą i co ?To zależy od miejsca ale generalnie to ludzie nie maja pieniędzy.obroty od września zeszłego roku spadły mi o 60 % i koszty przewyższają dochody i jestem zmuszona zamykać sklep.Jak czytam takie informacje to serce mi krwawi.Jeszcze w 2006 to byl jakiś obrot a teraz zeby w ścianę i na bruk

  • 3: ANETA z IP: 79.186.178.* (2008-10-28 21:12)

    osoba pisząca artykuł ma poczucie humoru...Ktoś opiera się na danych sprzed 10 lat..Prowadzę sklep z odzieżą dziecięcą od 11 lat i z roku na rok jest gorzej.LUDZIE I PO CO OCZERNINIE.DANE KTóRE ANALITYK MA WYSSAł Z PALCA.KłAMCZUCH I TYLE...

  • 4: megan25 z IP: 91.94.253.* (2008-11-27 13:13)

    to fakt handel ogólnie idzie ciraz gorzej poprostu ludzie nie maja pieniedzy.

  • 5: adam11 z IP: 78.8.95.* (2009-01-22 20:22)

    szukam żetelnych informacji awidze że to kit

  • 6: adam11 z IP: 78.8.95.* (2009-01-22 20:22)

    szukam żetelnych informacji awidze że to kit

  • 7: Mario z IP: 87.105.83.* (2009-04-15 01:19)

    Co komentarz, to widzę, że autor(ka( to analfabeta... Nie dziwię się, że wam interesy nie idą i sklepy padają... Do szkoły, a nie do biznesu!

  • 8: *Iga* z IP: 62.69.204.* (2009-09-18 11:24)

    Mario czep się Ty się tramwaju !!!

  • 9: Bizneswomen z IP: 83.238.246.* (2009-10-15 15:13)

    Psss... te kłótnie są żałosne... jeżeli komuś ma wypalić interes to wypali ,poprostu trzeba mieć rękę do interesu a nie zwalać na to co napisali powyżej

  • 10: monika z IP: 94.230.21.* (2009-11-07 21:39)

    ja sprzedaje ubrania na targu finansowo jest dobrze ale to bardzo ciężka praca codzienne rozkładanie i składanie towaru ,aura długie trasy dlatego postanowiłam otwożyć sklep w nowej galerii ,która powstaje w naszym mieście ,zobaczymy jak mi pójdzie życzcie mi powodzenia

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie