statystyki

Promocja Polski skuteczniejsza, ale bardziej kosztowna

autor: Jakub Styczyński08.08.2017, 10:14; Aktualizacja: 08.08.2017, 11:18

- Liczba zagranicznych biur handlowych, które zastąpią obecne wydziały promocji i inwestycji, wzrośnie z obecnych 12 do 70. Niektóre ich usługi już w przyszłym roku mogą stać się płatne - mówi w wywiadzie dla DGP Tomasz Pisula, prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Reklama


Ustawa o wykonywaniu zadań z zakresu promocji polskiej gospodarki przez Polską Agencję Inwestycji Handlu SA ma wprowadzić rewolucję w tej dziedzinie. Czy pomoc, którą przedsiębiorca będzie mógł uzyskać w biurze handlowym za granicą, będzie płatna?

Na razie nasze usługi są bezpłatne. Prawdopodobnie w ciągu najbliższego roku niektóre staną się częściowo płatne. Darmowa pomoc będzie obejmowała usługi podstawowe i niewymagające dużego nakładu pracy od naszych specjalistów. Mowa tu np. o stworzeniu najprostszego, wstępnego rozpoznania rynku - w żargonie wydziałów promocji, handlu i inwestycji (WPHI), które teraz będą wygaszane, nazywało się to „zapytaniem ofertowym”. Obecnie tworzymy też wiele poradników zawierających najważniejsze informacje dotyczące konkretnych rynków zagranicznych. Chcemy, żeby były na tyle szczegółowe i przystępne, aby przedsiębiorcy mogli się wiele dowiedzieć o danym rynku, zanim wyślą do nas pierwszego e-maila. Na portalu otwartym dla wszystkich będziemy również umieszczać na bieżąco informacje o ważnych targach, szkoleniach, konferencjach czy przetargach organizowanych przez instytucje międzynarodowe, np. ONZ czy agendy rozwojowe.

Dlaczego zdecydowali się państwo na wprowadzenie odpłatności?

Bo traktujemy naszą pracę poważnie. Nawet drobna odpłatność bardziej dyscyplinuje firmy wysyłające do nas zapytania. Jednym z problemów działania WPHI było to, że przedsiębiorcy traktowali je jak forum dyskusyjne, wysyłając do różnych krajów mechanicznie przekopiowane e-maile, czasami nawet bez zmiany nazwy kraju czy stolicy. Zalewano je też pytaniami na tyle ogólnymi i nieskomplikowanymi, że odpowiedzi na nie z powodzeniem można było znaleźć w ciągu kilku minut za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Nie chcemy być zasypywani tego typu korespondencją, bo jesteśmy otwarci na świadczenie realnej pomocy dla przedsiębiorcy. A jeśli właściciel firmy będzie chciał zapłacić za usługę, to wiemy, że traktuje współpracę z nami serio. I dla agencji jest to sygnał, żeby się nim na poważnie zaopiekować. Nasze wyceny wskazują, że ceny usług mają być porównywalne do tych rynkowych, w zależności od stopnia komplikacji mieszczących się w przedziale od 100 do kilku tysięcy euro.


Pozostało jeszcze 86% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama