Większość prognoz rynkowych zakłada, że Apple w przyszłym roku sprzeda 45-48 mln tabletów iPad. Pojawiły się natomiast doniesienia, iż firma zamówiła dostawy 65 mln ekranów do iPadów – twierdzi portal AppleInsider.

Według serwisu DigiTimes, koncern złożył u południowokoreańskiego producenta LG zamówienie na 35 mln ekranów, a u Samsunga i firmy Chimei Innolux na dalsze 30 milionów.

Takie zamówienia dowodzą, że Apple bardzo optymistycznie ocenia rynek tabletów w 2011 roku. Ponieważ koncern oferuje iPady tylko z ekranami o wymiarach 9,7 cala, przy ogromnych dostawach zapewnia to firmie dużą konkurencyjność cenową. Pozostali rywale trzymają się wyboru ekranów pięcio- i siedmiocalowych.

Obecnie Apple nie ma wiarygodnej konkurencji na rynku tabletów. Co więcej, wyhamował on rozwój rynku netbooków. Według szacunków Morgan Stanley od czasu zaprezentowania tabletu w kwietniu tego roku koncern doprowadził do 25-proc. spadku sprzedaży małych przenośnych komputerów.

W przyszłym roku na rynku pojawią się nowi gracze z tabletami napędzanymi przez system operacyjny Android 3,0, w tym Hewlett Packard z PalmPadem i Research In Motion z PlayBookiem.