statystyki

Sklepów z alkoholem ubywa, ale pijemy więcej

autor: Janusz K. Kowalski21.11.2018, 07:01; Aktualizacja: 21.11.2018, 07:49
O 5 tys. zmniejszyła się w ubiegłym roku liczba punktów sprzedaży wódki i innych wyrobów spirytusowych oraz wina i piwa

O 5 tys. zmniejszyła się w ubiegłym roku liczba punktów sprzedaży wódki i innych wyrobów spirytusowych oraz wina i piwaźródło: ShutterStock

O 5 tys. zmniejszyła się w ubiegłym roku liczba punktów sprzedaży wódki i innych wyrobów spirytusowych oraz wina i piwa. W końcu ubiegłego roku działało ich Polsce 130,5 tys. – wynika z danych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA). Ten spadek nie wynika jednak z działań samorządów, które mogą ograniczać liczbę punktów sprzedaży alkoholu na swoim terenie. Spowodowany jest zamykaniem sklepów ogólnospożywczych, które w większości miały w swojej ofercie także napoje wyskokowe. Zniknęło ich z rynku 5,6 tys.

– Nadal punktów sprzedaży mamy pięć razy za dużo – uważa Krzysztof Brzózka, dyrektor PARPA. Według zaleceń WHO na jeden punkt powinno przypadać średnio 1500 mieszkańców. A jest ich 288.

Punkty sprzedaży napojów alkoholowych

Punkty sprzedaży napojów alkoholowych

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało jeszcze 53% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane