statystyki

Sklepów z alkoholem ubywa, ale pijemy więcej

autor: Janusz K. Kowalski21.11.2018, 07:01; Aktualizacja: 21.11.2018, 07:49
O 5 tys. zmniejszyła się w ubiegłym roku liczba punktów sprzedaży wódki i innych wyrobów spirytusowych oraz wina i piwa

O 5 tys. zmniejszyła się w ubiegłym roku liczba punktów sprzedaży wódki i innych wyrobów spirytusowych oraz wina i piwaźródło: ShutterStock

O 5 tys. zmniejszyła się w ubiegłym roku liczba punktów sprzedaży wódki i innych wyrobów spirytusowych oraz wina i piwa. W końcu ubiegłego roku działało ich Polsce 130,5 tys. – wynika z danych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA). Ten spadek nie wynika jednak z działań samorządów, które mogą ograniczać liczbę punktów sprzedaży alkoholu na swoim terenie. Spowodowany jest zamykaniem sklepów ogólnospożywczych, które w większości miały w swojej ofercie także napoje wyskokowe. Zniknęło ich z rynku 5,6 tys.

– Nadal punktów sprzedaży mamy pięć razy za dużo – uważa Krzysztof Brzózka, dyrektor PARPA. Według zaleceń WHO na jeden punkt powinno przypadać średnio 1500 mieszkańców. A jest ich 288.

Punkty sprzedaży napojów alkoholowych

Punkty sprzedaży napojów alkoholowych

źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Pozostało 53% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane