Ludzie spędzają coraz mniej czasu, oglądając w sposób tradycyjny stacje telewizyjne mające ustalony program. Chętniej wybierają natomiast audycje telewizyjne w systemie na żądanie w internecie – wynika z najnowszego raportu działu badawczego ConsumerLab Ericssona, jednej z największych firm zajmujących się budową infrastruktury telekomunikacyjnej na świecie.
Z badania wynika, że ponad 44 proc. respondentów ogląda telewizję na żądanie przez internet więcej niż raz w tygodniu, co oznacza wzrost o 6 pkt proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Internauci efektywnie wykorzystują czas, dzieląc go między co najmniej dwa zajęcia. – Ponad 40 proc. z nich stwierdziło też, że oglądając telewizję, korzysta z mediów społecznościowych na innych urządzeniach, jak smartfony i tablety – dodaje Anders Erlandsson, starszy specjalista w dziale ConsumerLab firmy Ericsson.