Na rynku pojawią się wkrótce kolejne stacje muzyczne, które zaostrzą rywalizację o 70 mln zł, jakie reklamodawcy wydadzą w tym roku na promocję. EsceTV i PoloTV pomoże wejście na ogólnopolskie platformy cyfrowe.
Zajmującym dotychczas dominujące pozycje w tym segmencie rynku globalnym stacjom MTV i VIVIE wyrasta lokalna konkurencja, która otwiera własne kanały. Polscy nadawcy chcą pobić amerykańskie stacje wbrew opiniom, że telewizje muzyczne dawno umarły, a zamiast teledysków pokazują seriale i reality show. Nowe stacje stawiają na dużą dawkę muzyki. Na dodatek takiej, jak disco polo, dance czy techno. W ten sposób chcą przyciągnąć widzów i reklamodawców. Stawka jest duża, bo chodzi o dziesiątki milionów wpływów z reklam rocznie.
– Polacy naprawdę kochają muzykę taneczną. Potwierdzają to nasze wyniki – mówi Zbigniew Benbenek, właściciel holdingu Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, do którego należy kanał muzyczny EskaTV.