Jest to jednak wynik słabszy niż uzyskany rok wcześniej. Na jego pogorszenie wpływ miały powodzie i słabsze wyniki sprzedaży produktów bancassurance, wynikające ze spadku tempa akcji kredytowej w bankach, głównie w obszarze kredytów hipotecznych.

Za to wchodzące w skład grupy BRE spółki, zajmujące się dystrybucją ubezpieczeń, mogą pochwalić się wzrostem sprzedaży. W ubiegłym roku zebrały 840 mln zł składki wobec 550 mln zł rok wcześniej. Natomiast poprzez direct (internet i telefon) miały 102 mln zł przychodów (wobec 69 mln zł w 2009 r.), z czego ponad 90 mln zł ze sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Daje to wzrost o 33 proc.

Paweł Zylm mówi, że mimo trudności, które miała w 2010 r. cała branża, sprzedaż w kanale direct jest rentowna. Podkreśla, że to zasługa oferty produktowej oraz dobrej znajomości klientów – żeby kupić ubezpieczenie, muszą oni mieć konto w mBanku lub MultiBanku.

Ubezpieczyciel – podobnie jak reszta rynku – podniósł w 2010 r. ceny OC komunikacyjnego średnio o 15 proc. – W tym roku ceny polis dla kierowców na rynku nadal będą rosły, ale nie będzie to wzrost jednolity. Część klientów, którzy jeżdżą bezpiecznie, może zapłacić nawet mniej niż w ubiegłym roku – uważa Zylm. Podkreśla, że istotne dla branży będzie uruchomienie bazy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, która umożliwi sprawdzanie historii szkodowości kierowców.

W tym roku BRE Ubezpieczenia chce postawić na rozwój oferty. BRE analizuje wprowadzenie do sprzedaży w mBanku terminowych ubezpieczeń na życie. Dodatkowym celem na ten rok będzie pozyskanie do internetowego marketu nowego ubezpieczyciela, oferującego produkty komunikacyjne. BRE Ubezpieczenia za pośrednictwem tego kanału sprzedaje swoje polisy oraz produkty HDI i Benefii.

Na początku lutego spółka rozpoczęła testowanie sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem sieci mKiosków należących do mBanku. Bank ma ich 65. Są zlokalizowane w galeriach handlowych i marketach. Można w nich kupić OC i AC komunikacyjne.

– To na razie pilotaż, który obejmuje część kiosków. Do końca maja ocenimy atrakcyjność tego kanału sprzedaży. Docelowo chcemy ubezpieczenia oferować we wszystkich mKioskach – mówi Paweł Zylm.