W Niemczech doszło wręcz do załamania rynku, gdyż sprzedaż skurczyła się tam o 27 proc. Podobnie było w Hiszpanii i we Włoszech – spadki wyniosły po 24 proc. i 19,3 proc.

Także Francuzi kupili mniej aut, ale o 9,8 proc. W sumie w sierpniu 2010 roku sprzedano w naszym kraju  22 599 samochodów osobowych, a od początku roku 205 347 pojazdy, czyli o 4,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Konsekwentnie odnotowywane jest zmniejszenie spadku sprzedaży.

Instytut Samar, wyspecjalizowany w monitorowaniu polskiego rynku motoryzacyjnego,  spodziewa się odrodzenia sprzedaży jesienią, kiedy Polacy powrócą z wakacji i zaczną odwiedzać salony samochodowe.W segmencie aut osobowych liderem jest Skoda, która sprzedała 23,6 tys. pojazdów z udziałem w rynku na poziomie 11,5 proc.

Na drugim miejscu jest Fiat, który przez osiem miesięcy tego roku sprzedał 17 tys. aut, co stanowiło 8,3 proc. polskiego rynku. Dla Skody oznacza to spadek o 3,7 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale dla Fiata – aż o 22,9 proc. Fiatowi po piętach depczą Volkswagen i Ford, które w tym roku mają udziały w rynku na poziomie 8,1 proc. i 8,0 proc.