W końcu czerwca w Polsce było 4 mln 502 tys. szerokopasmowych łączy internetowych – wynika z danych firmy Point Topic (bez uwzględnienia sieci osiedlowych i mobilnego internetu). Liczba łączy wzrosła o 3,1 proc., najmniej od II kwartału 2008 r.

Grupa TP w II kwartale zdobyła jedynie 25 tys. nowych klientów. Jej udział w rynku szerokopasmowego internetu po raz pierwszy spadł poniżej 50 proc., do 49,6 proc. Rok wcześniej wynosił 56,7 proc. Udział TP w rynku szerokopasmowego internetu dostarczanego za pomocą łączy telefonicznych zmniejszył się do 75,7 proc. z 83,8 proc. rok temu.

Netia, drugi gracz na polskim rynku, pozyskała 18 tys. klientów szybkiego internetu (najmniej od IV kwartału 2006 r., czyli od chwili umożliwienia operatorom alternatywnym świadczenia usług z wykorzystaniem infrastruktury TP). UPC Polska, trzeci co do wielkości dostawca internetu, między końcem marca a końcem czerwca 2009 r. zdobył 15 tys. klientów (najmniej od II kwartału 2008 r.).

W II kwartale 2009 r. na świecie liczba szerokopasmowych łączy wzrosła o 12 mln 960 tys., do 444,3 mln. Globalny wzrost w II kwartale był najniższy od 2005 roku.