Jak podaje gazeta, "wykonawcy, dostawcy materiałów i transportujące je podmioty zakładali, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) sfinansuje w tym roku kontrakty o wartości przekraczającej 21 mld zł". "Ubiegłoroczne zostały oszacowane na około 16 mld zł. Epidemia koronawirusa utrudni tak duży wzrost inwestycji, ale drogowa dyrekcja stara się usprawnić realizację bieżących kontraktów oraz zawieranie nowych" - zauważono.
Dlatego - podaje "Puls Biznesu" - "w piśmie do branżowych organizacji zapewniła, że w dniu podpisania umowy możliwa jest gwarancja bankowa w wysokości 3 proc. wartości kontraktu zamiast dotychczasowych 10 proc. Pozostała kwota będzie potrącana z bieżących płatności. Możliwa jest także redukcja wskaźnika zabezpieczenia w okresie obowiązywania gwarancji jakościowej, która może być wystawiona na pięć lat".
W dzienniku wskazano również, że "Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa (OIGD) poprosiła drogową dyrekcję o możliwość składania gwarancji kontraktowych online, z podpisem elektronicznym". "Tomasz Żuchowski, kierujący GDDKiA, zapewnił, że do oddziałów dyrekcji zostało już skierowane pismo informujące o takiej możliwości" - czytamy.