"Utrzymujemy pozytywne nastawienie w kwestii otoczenia gospodarczego i konsumpcji w Polsce. Biedronka będzie nadal dostosowywać się do zmian w zwyczajach zakupowych związanych z zakazem handlu w niedziele. W okresie dostosowawczym spółka w szczególności koncentruje się na umocnieniu swojej pozycji rynkowej, utrzymując jednocześnie efektywność i wydajność swojego modelu biznesowego. Jednocześnie wzrost gospodarczy w kraju - jeden z najwyższych w Europie - wspiera nasze zainteresowanie realizacją planu w zakresie otwarć sklepów z tym roku - w tym dodanie 40-50 nowych lokalizacji w IV kwartale" - czytamy w komunikacie.
W okresie 9 miesięcy br. Biedronka otworzyła 54 nowe sklepy (powiększając sieć o 27 placówek netto) oraz zmodernizowała 153 placówki, podano także.
W tym okresie capex grupy wyniósł 576 mln euro (wobec 522 mln euro rok wcześniej), z czego na rozwój sieci Biedronka przeznaczono 283 mln euro (wobec 174 mln euro rok wcześniej). Plan grupy na cały 2018 r. zakłada 700-750 mln euro inwestycji, wskazano dalej w materiale.