Tak samo jak w poprzednim roku najbardziej wartościową marką na świecie jest Amazon. Podium uzupełniają technologiczne brandy, czyli Apple i Microsoft – wynika z rankingu BrandZ Global.
Wartość wspomnianych najważniejszych znaków handlowych to odpowiednio 415,86; 352,21 oraz 326,54 mld dol.
Pierwszą dziesiątkę zestawienia uzupełniają Google, Visa, Alibaba Group, Tencent, Facebook, McDonald’s oraz Mastercard.
Tylko dwie marki z pierwszej dziesiątki straciły na wartości w porównaniu do edycji 2019 (Facebook oraz McDonald’s). Największego wzrostu doświadczyły liderujący Amazon (+ 30 proc. rok do roku) oraz Microsoft (+ 30 proc.).
Połowa marek, które znalazły się w zestawieniu działa w sektorze technologicznym, dwie w handlu detalicznym, dwie w sektorze płatności, natomiast jedna z branży żywieniowej (fast food).
W pierwszej dwudziestce piątce znalazły się tylko dwie marki spoza USA i Chin. To niemiecki SAP oraz francuski Louis Vuitton.
Źródło: BrandZ