Strategia Omnichannel to przede wszystkim sposób na budowanie silnej relacji pomiędzy sprzedającym a kupującym, co przekłada się na lojalność wobec marki. Omnichannel zakłada, że wszystkie dostępne kanały obsługi klienta, na każdym etapie, powinny ze sobą współpracować, aby zapewnić klientom wygodne zakupy.

Konrad Osiadacz, Senior Business Development Director, FM Logistic Central Europe / Materiały prasowe
Dzięki połączeniu możliwości, jakie dają sklepy tradycyjne, sklep internetowy, marketplace i call center, klient będzie kupował od danego sprzedawcy chętniej i częściej niż u konkurencji, która oferuje tylko jeden kanał sprzedaży lub kilka, ale działających niezależnie. Strategia omnichannel sprawdzi się w firmach, które są już obecne w tradycyjnym kanale B2B i planują zaistnieć w e-commerce, zastanawiają się, jak optymalnie połączyć sprzedaż offline i online, poszukują elastycznych rozwiązań umożliwiających skalowanie i rozwój biznesu lub chcą wdrożyć kompleksowe rozwiązanie logistyczne dostępne w jednym miejscu. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ świadczenie kompleksowej obsługi logistycznej we wszystkich kanałach sprzedaży „pod jednym dachem”, począwszy od usług logistycznych dla sektora e-commerce, przez logistykę kontraktową, co-packing i co-manufacturing, transport krajowy i międzynarodowy, przesyłki kurierskie i skończywszy na obsłudze klienta, gwarantuje synergię w obszarach operacji i kosztów, a jednocześnie umożliwia szybkie reagowanie na zmiany popytu, większą kontrolę nad zapasami magazynowymi oraz ograniczenie wpływu na środowisko naturalne.
Wiemy, że implementacja strategii wymaga wdrożenia odpowiednich rozwiązań logistycznych, które umożliwią obsługę każdego z kanałów sprzedaży, przystosowania obszarów magazynowania i transportu, dlatego pomagamy naszym klientom tworzyć przewagę konkurencyjną poprzez realizację usług „szytych na miarę” – dostosowanych do ich potrzeb. Ponadto zapewniamy jeden punkt wejścia towaru do magazynu bez względu na liczbę kanałów sprzedaży, a dzięki składowaniu „pod jednym dachem” możliwe stają się łatwe przesunięcia towaru pomiędzy kanałami offline i online. Gwarantujemy też sprawną obsługę zamówień z kanału e-commerce, a także logistykę magazynową dla kanału offline oraz transport paletowy – FTL, LTL i drobnicę.
Omnichannel świetnie sprawdzi się w takich branżach jak: handel detaliczny i hurtowy, FMCG, ochrona zdrowia, przemysł i motoryzacja.
Dlaczego warto wybrać FM Logistic? Ponad 25 lat świadczenia usługi logistyki kontraktowej i transportu paletowego pozwoliły nam osiągnąć doskonałość operacyjną w tych obszarach. Obecnie koncentrujemy uwagę na rozwoju naszych usług dla e-commerce i ostatniej mili, głównie w obszarach miejskich. Wszystko po to, aby zapewnić naszym klientom pełen wachlarz potrzebnych usług.