Za 100 mln zł rocznie Polska Fundacja Narodowa ma promować wizerunek naszego kraju i rodzimych firm za granicą. Trzyosobowy zarząd fundacji już wybrano, ale na razie skład utrzymywany jest w tajemnicy.
Za 100 mln zł rocznie Polska Fundacja Narodowa ma promować wizerunek naszego kraju i rodzimych firm za granicą. Trzyosobowy zarząd fundacji już wybrano, ale na razie skład utrzymywany jest w tajemnicy.
W ostatnich latach w Polsce ponad 170 podmiotów zajmowało się kreowaniem, wspomaganiem lub wykonywaniem przedsięwzięć z zakresu promocji gospodarczej. Chodzi o ministerstwa, agencje, instytuty czy ambasady, ale też spółki Skarbu Państwa. Teraz 17 najbogatszych firm zrzuci się na Polską Fundację Narodową. Szczegóły działania instytucji jeszcze nie są znane.
Historia promocji naszego kraju pełna jest absurdów. „Brakuje spójnego systemu promocji gospodarczej (...), a działaniami promocyjnymi zajmuje się szereg podmiotów, które w dodatku nie są należycie koordynowane” – czytamy w raporcie Najwyższej Izby Kontroli, która czarno na białym pokazała, że kłopoty z dobrym wizerunkiem Polski na świecie biorą się w dużym stopniu z amatorskiego podejścia do państwowej promocji. Pokazujemy przykłady nietrafionych kampanii społecznych promujących nasz kraj.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama