"W tym roku globalna sprzedaż smartfonów sięgnie miliarda, a to oznacza, że pod koniec 2013 r. w użytku będzie ich na całym świecie blisko 2 mld. Pomimo zaawansowania technologicznego nowych telefonów aż 20% właścicieli używa ich jedynie do podstawowych funkcji, np. połączeń telefonicznych czy wysyłania wiadomości tekstowych. W Polsce wskaźnik ten sięga nawet 30%" - głosi komunikat Deloitte.
Jak podkreśla Grzegorz Sencio, starszy menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte, wśród użytkowników smartfonów trzeba cały czas kreować popyt na usługi transmisji danych i budować świadomość możliwości tych urządzeń.
"Można to osiągnąć na przykład przez wspieranie rozwoju aplikacji mobilnych, odpowiednie konstruowanie planów taryfowych czy też rozbudowywanie sieci. Są w Polsce smartfony poza zasięgiem sieci 3G, które tylko czekają na sygnał i…ciekawą taryfę" - powiedział Sencio, cytowany w komunikacie.
Deloitte szacuje, że przychody z reklam w sektorze smartfonów w ciągu nadchodzącego roku wyniosą 4,9 mld USD, natomiast w przypadku tabletów kwota ta sięgnie 3,4 mld USD.