Zakupy w sklepach internetowych są sporo tańsze niż w stacjonarnych, więc teoretycznie powinny być popularne głównie wśród osób zarabiających poniżej średniej krajowej. Tymczasem – jak wynika z badań Payback Consumer Monitor – w internecie kupują głównie bogaci.
Zakupy w sklepach internetowych są sporo tańsze niż w stacjonarnych, więc teoretycznie powinny być popularne głównie wśród osób zarabiających poniżej średniej krajowej. Tymczasem – jak wynika z badań Payback Consumer Monitor – w internecie kupują głównie bogaci.
Aż 60 proc. wszystkich kupujących stanowią członkowie rodzin, w których miesięczny dochód na osobę przekracza 4 tys. złotych. Jak twierdzą specjaliści, wynika to z tego, że grupa ta jest najbardziej świadoma tego, ile można zaoszczędzić, robiąc zakupy w sieci. – W niektórych branżach różnice w cenach w porównaniu z handlem tradycyjnym wynoszą 30 proc. – mówi Fabian Andraszewski z Grupy Allegro.
Przynajmniej jeden raz zakupy w sieci robił już co czwarty internauta. Do sklepów online i na aukcje internetowe najczęściej zaglądają osoby w wieku od 18 do 45 lat, a najbardziej aktywnymi kupującymi są internauci między 26. a 35. rokiem życia. Paradoksalnie nie mieszkają oni w małych miejscowościach, gdzie jest ograniczony dostęp do galerii, centrów handlowych czy specjalistycznych sklepów, lecz w dużych miastach.
– W przypadku zakupów internetowych dużą rolę odgrywa wykształcenie – im lepiej wykształcona osoba, tym bardziej świadoma jest korzyści, jakie niosą zakupy w sieci. A osoby z dyplomem najczęściej mieszkają w większych aglomeracjach – tłumaczy Marcin Drzewiecki z firmy Loyalty Partner Polska.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama