Potwierdza to najnowszy raport firmy badawczej PMR, z którego wynika, że Polacy wydali w ubiegłym roku na usługi dodane i multimedialne telefonii aż 9,6 mld zł. To aż o 16,9 proc. więcej niż przed rokiem.

– Dwie trzecie tego rynku to wydatki na płatną telewizję, ale w przyszłości, z racji szybszej dynamiki wzrostu, coraz większe udziały w rynku usług dodanych i multimedialnych będą zdobywać inne segmenty, jak np. rynek mobilnego internetu – uważa Zoran Vuckovic, analityk rynku telekomunikacyjnego i IT w PMR.

Oprócz wydatków na dostęp do sieci w komórkach – jego popularność rośnie dzięki zwiększającym się inwestycjom operatorów w rozbudowę infrastruktury – coraz większą wartość będą mieć wydatki na dzwonki, muzykę, konkursy, artykuły, zaawansowane gry czy inne aplikacje. PMR szacuje, że w tym roku usługi te stanowić będą 11 proc. całego rynku.

Rynek usług dodanych to nadzieja operatorów, ponieważ tradycyjne usługi głosowe już nie rosną. W I kwartale cały rynek usług telekomunikacyjnych zwiększył się zaledwie o 0,6 proc.