1360 aut francuskiej marki zasili flotę Poczty Polskiej. Ale Citroen Polska nie uczestniczył w konkursie bezpośrednio. Zorganizowany przez Pocztę w listopadzie 2010 r. przetarg wygrała spółka Post-Tel, w której 100 proc. udziałów ma Poczta Polska SA. Post-Tel jest spadkobiercą Pocztowego Funduszu Leasingowego. – Kupiliśmy auta za gotówkę i będziemy leasingowali je Poczcie – mówi Wojciech Gałka, dyr. biura usług finansowych w Post-Telu. Dodaje, że francuskie auta najlepiej spełniały warunki określone w dokumentacji przetargowej.

Wartość kontraktu na leasing aut to 101 mln zł. Ile Post-Tel zapłacił Citroenowi, nie wiadomo. – To tajemnica handlowa – ucina Wojciech Gałka. Biorąc jednak pod uwagę, że przy tak dużym zamówieniu spółka mogła liczyć na 30-proc. rabat, to za 549 sztuk modelu Berlingo i 811 jumperów zapłaciła ok. 85 mln zł. Można przyjąć, że na leasingu aut Poczcie jej spółka córka Post-Tel zarobi ok.15 mln zł. Zysk wliczony zostanie do zysku Poczty.