– Stawiamy na zrównoważony rozwój naszej oferty bancassurance zarówno w obszarze produktów inwestycyjnych, jak i ubezpieczeń ochronnych czy majątkowych – mówi „DGP” Monika Woźniak-Wołek, dyrektor zarządzający departamentu bancassurance w Warcie.

Podkreśla, że towarzystwo współpracuje w zakresie sprzedaży ubezpieczeń ochronnych z dziesięcioma bankami, a nie wyłącznie z Kredyt Bankiem.

– Obecnie dostarczamy produkty bancassurance dla ok. 1,5 mln klientów – mówi Monika Woźniak-Wołek.

Dodaje, że Warta będzie rozwijać się nie tylko z Kredyt Bankiem, ale zamierza także zintensyfikować współpracę z innymi bankami.

Towarzystwo pierwszy mały sukces ma już za sobą. Dzięki podpisanej umowie z sopockim dostawcą rozwiązań IT – Blue Media – jej produkty turystyczne są obecne w internetowych marketach ubezpieczeniowych Deutsche Banku. Możliwe, że wkrótce pojawią się w Eurobanku i Millennium.

– Nie chcemy lekceważyć internetowych kanałów sprzedaży – twierdzi Monika Woźniak-Wołek.

W produktach inwestycyjnych Warta zamierza postawić na produkty strukturyzowane. Liczy także na rozwój sprzedaży polis na życie powiązanych z funduszami kapitałowymi.

Ubezpieczyciel ostrożnie natomiast podchodzi do rozwoju polisolokat. Według Moniki Woźniak-Wołek chodzi o niepewną sytuację legislacyjną.

W odniesieniu do polis majątkowych Warta chce dostarczać bankom zarówno produkty powiązane z usługami finansowymi, jak i standardowe ubezpieczenia. Dyrektor nie wyklucza, że jeśli pojawi się zainteresowanie ze strony partnerów bankowych, to w grę wchodzi nawet sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych w tym kanale.

Nowością, którą Warta będzie chciała zainteresować banki, jest ubezpieczenie przedłużonej gwarancji od kart bankowych.

Monika Woźniak-Wołek twierdzi, że Warta jest zainteresowana zarówno stałym partnerstwem z bankami, jak i startowaniem w przetargach na dostawę produktów ubezpieczeniowych.

– Jeden ubezpieczyciel może być stałym dostawcą produktów ubezpieczeniowych dla kilku banków – podkreśla Monika Woźniak-Wołek.

Jej zdaniem przewagą Warty ma być jakość współpracy z bankiem przy sprzedaży ubezpieczeń. – Chcemy postawić na profesjonalną obsługę klientów i w ten sposób pomóc bankom w oferowaniu ubezpieczeń końcowym odbiorcom – twierdzi Monika Woźniak-Wołek.

Stworzenie wydzielonej komórki, która będzie zajmowała się rozwojem ubezpieczeń oferowanych przez życiową i majątkową Wartę za pośrednictwem banków, to jeden z pomysłów nowego zarządu towarzystwa na zwiększenie sprzedaży. Oprócz rozwoju kanału bancaasurance ubezpieczyciel postawił m.in. na obecność swoich produktów w sieciach dealerów samochodowych. Monika Woźniak- -Wołek kieruje nowym departamentem od początku marca. Do Warty trafiła z Union Investement TFI, gdzie zarządzała pionem sprzedaży detalicznej.

Podczas prezentacji wyników za 2010 rok zarząd Warty informował, że ze względu na zbyt dużą koncentrację przypisu spółki życiowej na produktach sprzedawanych w Kredyt Banku ubezpieczyciel będzie musiał zrestrukturyzować swój portfel produktów inwestycyjnych. Z tego powodu towarzystwo życiowe zdecydowało się postawić na sprzedaż polis unit-linked ze składką jednorazową.

Ubezpieczyciele postawili na UFK

Potwierdzają się deklaracje ubezpieczycieli życiowych, którzy twierdzili, że są zainteresowani rozwojem produktów ze składką regularną. Wartość aktywów, które są zgromadzone w ubezpieczeniowych funduszach kapitałowych, wzrosła w ubiegłym roku o 17 proc. i osiągnęła 36,4 mln zł – wynika z danych Analizy Online. Przyrost aktywów był szczególnie widoczny w drugiej połowie roku, kiedy do UFK trafiły ponad 4 mln zł. Do przyrostu aktywów przyczyniły się również nowe środki klientów – saldo wpłat i wypłat do funduszy przekroczyło w minionym roku 3 mld zł. W 2009 roku było 1,8 mld zł.

Na 23 ubezpieczycieli życiowych, którzy w swojej ofercie mają UFK, tylko trzy odnotowały spadek aktywów (Concordia Capital, SKOK i Cardif Polska). Największą dynamikę wzrostu aktywów zanotowały BZ WBK-Aviva, Pramerica, Europa, Axa i Warta. Liderem rynku pod względem zgromadzonych aktywów jest Aviva (32 proc.). Tuż za nią plasują się Aegon (14 proc.), ING i PZU (po 10 proc.).