Axel Springer Polska zaostrzył konkurencję na rynku serwisów kobiecych, uruchamiając oFeminin.pl., a Grupa o2.pl tworzy własną sieć reklamową dla pań.
Internet jest kobietą – mawia Michał Fijoł, dyrektor ds. projektów internetowych w Axel Springer Polska. Podkreśla, że liczba kobiet korzystających z sieci jest większa niż mężczyzn, a potencjał biznesowy serwisów dla pań stale rośnie. Dlatego wydawca uruchomił właśnie kolejny serwis adresowany do pań – oFeminin.pl, polską wersją AuFeminin.com, największego europejskiego serwisu dla kobiet, który w ubiegłym roku zanotował 25 mln euro przychodów. Koncern Axel Springer zapłacił za niego około 200 mln euro.
– Ten segment ma potencjał, ale nie jest łatwy, bo kobiety są wymagającymi użytkownikami. Wiele innych serwisów im nie sprostało. Mając doświadczenie z innych krajów, wysoko oceniamy jego szanse na polskim rynku – dodaje Michał Fijoł.
Kolejny serwis dla kobiet planuje Grupa o2.pl, wydawca portalu o2.pl i serwisu Pudelek.pl. Teraz szykuje serwis społecznościowy dla kobiet Klientki.pl, w którym użytkowniczki znajdą porady.
Zdaniem Michała Brańskiego, członka zarządu Grupy o2.pl, kobiety mają swój styl rozmowy, a w produktach i usługach dla nich pierwszoplanowe są często cechy, które dla mężczyzn są drugorzędne. Dlatego wyodrębnienie porad w osobnym serwisie adresowanym do pań sprawi, że będą łatwiej dostępne.
- Tego właśnie pragną kobiety – dodaje Michał Brański.
Inni wydawcy też starają się poszerzać swoją ofertę dla pań. Portal Interia.pl uruchomił kolejny serwis kobiecy Styl.pl, który korzystać będzie m.in. z materiałów należących do koncernu Bauer i tytułów takich, jak Twój Styl, Kobieta i Życie czy Świat Kobiety.
Nad rozwijaniem serwisów w kategorii lifestylowej – gdzie udział kobiet jest największy – skupiają się kolejni wydawcy. Posiadający ponad 726 tys. użytkowników serwis Gotujmy.pl przejął niedawno Infor.pl.

Więcej: Wydawcy inwestują w internetową ofertę dla pań