Zaskoczyło nas to, jak spójne w swojej różnorodności są teksty, które dziś Państwu prezentujemy. Mimo że napisali je przedstawiciele bardzo różnych branż i ludzie z bardzo różnym biznesowym doświadczeniem – menedżerowie i przedsiębiorcy, Polacy i obcokrajowcy, kierujący organizacjami wielkimi i bardzo małymi – to obraz, który otrzymaliśmy, tworzy logiczną całość i jest kompletny.

Niezależnie od różnic ze wszystkich tekstów przebija świadomość, że przyszłość dzieje się już teraz. To nie jest kwestia jednej zmiany, której trzeba dokonać, jednej inwestycji, która zapewni dobre perspektywy. To nieustanna, nieprzerwana, technologiczna i cyfrowa rewolucja. Ona jest nową normalnością, a kluczem do przetrwania i rozwoju jest jej zaakceptowanie i mądre nią zarządzanie.

Okazuje się jednak, że w tym „nowym wspaniałym świecie”, który każdego dnia nas zadziwia, liczą się przede wszystkim bardzo tradycyjne biznesowe zalety: mądrość, umiejętność spokojnej oceny rzeczywistości, zrozumienie swojego biznesu, delegowanie zadań , wyznaczanie celów i ich egzekwowanie. Nadal trzeba być przede wszystkim dobrym menedżerem. I prawdziwym liderem.

Oddajemy więc dziś Państwu w ręce wyjątkowo spójne wydanie. Napisane – w części po polsku, a w części po angielsku – przez polski i międzynarodowy biznes. Przedsiębiorcy i menedżerowie, niezależnie od rodzaju kapitału, który reprezentują, i swoich korzeni, mierzą się bowiem z bardzo podobnymi wyzwaniami. Żyją w rzeczywistości, w której polska gospodarka jest coraz bardziej zintegrowana ze światem; w której polskie firmy zmieniają Europę i świat, a zagraniczni inwestorzy pomagają modernizować nasz kraj.

Zapraszamy do lektury – i poznania tej biznesowej spójności w różnorodności (integrity in diversity).

Zastępca Redaktora Naczelnego

redaktorzy prowadzący: Barbara Kasprzycka, Dominika Sikora