Co robić kiedy biuro podróży nie wywiązuje się z umowy?

Hotel miał mieć 5 gwiazdek a trafiliście do obskurnego motelu? A może dotarliście na miejsce, ale biuro nie pomyślało o umożliwieniu wam powrotu do domu? Takie problemy co roku czekają wielu wczasowiczów. Jak radzić sobie w sytuacji, w której wakacyjny pośrednik po przyjęciu pieniędzy przestał troszczyć się o dobro klienta?

wakacje, lato, plaża, urlop

żródło: ShutterStock

Czy organizator może zarządać dodatkowych opłat za świadczenia zastępcze?

Cena, którą ustalono w umowie może zostać podwyższona tylko jeżeli mówi tak jeden z jej zapisów, a organizator udokumentuje wpływ na podwyższenie ceny z powodu wzrostu kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków itp. oraz wzrostu kursu waluty. Klient nie może zostać obciążony za organizowanie świadczeń zastępczych. Również kiedy klient odstąpi z umowy z powodu nie wywiązania się z warunków przez organizatora, nie może zostać od niego pobrana kara umowna a klient może zażądać naprawienia szkody wynikłej z sytuacji, której winny jest organizator.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

  • fifi(2015-06-24 09:55) Zgłoś naruszenie 00

    Dokładnie jak biuro podróży jest mało znane to ja omijałbym je szerokim łukiem. Często jest tak że właśnie takie małe biura kuszą atrakcyjniejszymi cenowo ofertami niż te większe. Czasem lepiej zapłacić więcej ale ma się wtedy pewność że wszystko będzie ok. Ja od paru lat wczasuje z Itaką i jeszcze mnie nie spotkała żadna niemiła niespodzianka.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!