Co robić kiedy biuro podróży nie wywiązuje się z umowy?

Hotel miał mieć 5 gwiazdek a trafiliście do obskurnego motelu? A może dotarliście na miejsce, ale biuro nie pomyślało o umożliwieniu wam powrotu do domu? Takie problemy co roku czekają wielu wczasowiczów. Jak radzić sobie w sytuacji, w której wakacyjny pośrednik po przyjęciu pieniędzy przestał troszczyć się o dobro klienta?

plaża, morze, wakacje

żródło: ShutterStock

Usługi zastępcze

Zgodnie z artykułem 16 ustawy, kiedy z winy organizatora, klient nie może skorzystać z istotnych usług, wymienionych w programie imprezy, organizator ma obowiązek nieodpłatnie udostępnić zastępcze atrakcje tej samej jakości, lub, jeżeli usługa była niższej jakości, obniżyć na wniosek klienta cenę. W sytuacji, w której jest to niemożliwe, lub klient nie wyraził na to zgody i odstąpił od umowy, organizator musi bez obciążania go kosztami, zapewnić mu powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy, lub innego uzgodnionego miejsca na warunkach nie gorszych niż określone w umowie.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

  • fifi(2015-06-24 09:55) Zgłoś naruszenie 00

    Dokładnie jak biuro podróży jest mało znane to ja omijałbym je szerokim łukiem. Często jest tak że właśnie takie małe biura kuszą atrakcyjniejszymi cenowo ofertami niż te większe. Czasem lepiej zapłacić więcej ale ma się wtedy pewność że wszystko będzie ok. Ja od paru lat wczasuje z Itaką i jeszcze mnie nie spotkała żadna niemiła niespodzianka.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!