Co robić kiedy biuro podróży nie wywiązuje się z umowy?

Hotel miał mieć 5 gwiazdek a trafiliście do obskurnego motelu? A może dotarliście na miejsce, ale biuro nie pomyślało o umożliwieniu wam powrotu do domu? Takie problemy co roku czekają wielu wczasowiczów. Jak radzić sobie w sytuacji, w której wakacyjny pośrednik po przyjęciu pieniędzy przestał troszczyć się o dobro klienta?

kitesurfing, sport, woda, turystyka, wakacje, urlop

żródło: ShutterStock

Za co nie odpowiada organizator

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych to organizator bierze na siebie odpowiedzialność za spełnienie warunków umowy. Jedynymi odstępstwami od tej zasady są sytuacje, w których niespełnienie warunków spowodował klient, lub sytuacja była związana z działaniami osób trzecich i zdarzeniami losowymi, których nie można było uniknąć lub przewidzieć. Mimo to organizator ma obowiązek udzielić pomocy poszkodowanemu klientowi.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

  • fifi(2015-06-24 09:55) Zgłoś naruszenie 00

    Dokładnie jak biuro podróży jest mało znane to ja omijałbym je szerokim łukiem. Często jest tak że właśnie takie małe biura kuszą atrakcyjniejszymi cenowo ofertami niż te większe. Czasem lepiej zapłacić więcej ale ma się wtedy pewność że wszystko będzie ok. Ja od paru lat wczasuje z Itaką i jeszcze mnie nie spotkała żadna niemiła niespodzianka.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!