Instytucje konsumenckie w Polsce: Do kogo się zwrócić, kiedy potrzebujesz pomocy

Masz problem i nie wiesz kto może ci pomóc? Przedstawiamy krótki poradnik na temat polskich instytucji konsumenckich. Z niego się dowiesz, która instytucja pomoże w danej sprawie.

  • Powiatowi/Miejscy Rzecznicy konsumentów
<BR><BR>
Służą bezpłatną pomocą. Dostaniemy od nich porady konsumenckie i informacje związane z ochroną interesów jako konsumentów. Można tu złożyć wnioski  w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów. Rzecznicy pośredniczą w kontakcie z przedsiębiorcami w sprawie  ochrony praw i interesów konsumentów oraz współpracują z oddziałami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i inspekcją handlową. Rzecznicy wytaczają powództwa na rzecz konsumentów.
<BR><BR>
Źródło: UKE
  • Stowarzyszenie Konsumentów Polskich <BR><BR>
SKP to niezależna pozarządkowa organizacja, która wraz z federacją konsumentów prowadzi infolinię konsumencką i świadczy pomoc konsumentom. Na infolinię dodzwonimy się pod numerem 800 889 866 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 17:00. <BR><BR>
Źródło: UKE
  • Federacja Konsumentów <BR><BR>
Współpracuje z SKP i świadczy bezpłatną pomoc prawną oraz pośredniczy na rzecz konsumentów w sprawach takich jak sprzedaż na odległość i poza lokalem firmy, usługi bankowe, finansowe ubezpieczenia, turystyka. <BR><BR>
Źródło: UKE
  • Europejskie Centrum Konsumenckie <BR><BR>

ECK to część sieci centrów informacyjnych ECC-Net. Zapewnia informacje o prawach konsumentów na terenie UE a także bezpłatnie udziela pomocy i porad mających na celu polubowne rozwiązanie konfliktów międzynarodowych. Tutaj można złożyć skargi na nieprawidłowości, które miały miejsce poza granicami Polski, na terenie UE oraz w Norwegii i Islandii.


<BR><BR>
Źródło: UKE
  • Inspekcja Handlowa
<BR><BR>
Inspekcja handlowa kontroluje legalność pracy przedsiębiorców zajmujących się handlem i usługami. M. in. kontroluje bezpieczeństwo produkcji, tak aby produkty spełniały wymagania dotyczące bezpieczeństwa, a także prawidłowość serwisowania i naprawy urządzeń. W sytuacjach konfliktowych podejmuje mediacje, mające na celu ochronę konsumentów, a także pośredniczy w takich sprawach.
statystyki

Komentarze (2)

  • ...(2015-05-22 11:56) Zgłoś naruszenie 00

    To wszystko to bzdury nie znajdujące potwierdzenia w rzeczywistości. Przerabiałem to praktycznie. Wystąpienie na drogę sądową przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów to największa bzdura. Owszem, do sądu to mi jedynie poradził się zwrócić, pobawiwszy się przedtem sprawą. Praw konsumentów w tym kraju nikt nie broni a całe to towarzystwo UOKiK - ów i rzeczników w jedną rakietę i na Marsa, bo Księżyc jest za blisko.

    Odpowiedz
  • StAAbrA(2015-05-22 21:30) Zgłoś naruszenie 00

    Do jakiej instytucji się nie zwrócisz - to mafia .
    Mam to obcykane .

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!