« Powrót do artykułu

Więcej własnych spotów TVP, TVN i Polsatu

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce, żeby stacje mogły emitować dwa razy większą liczbę spotów autopromocyjnych niż obecnie. Regulator zamierza w ten sposób wyrównać szanse polskich nadawców w starciu z wieloma telewizjami zagranicznymi, których nie dotyczą ograniczenia.

HD, telewizja, telewizor

żródło: ShutterStock

Przedstawiciele telewizji zapewniają, że nie spowoduje to zalania ramówek autopromocjami. Po zmianie przepisów w ciągu każdej godziny programu będzie się mogło pojawić 12 minut reklam i cztery minuty autopromocji.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

  • Patryk(2012-11-02 16:23) Zgłoś naruszenie 00

    W artykule jest błąd - Kino Polska niestety nadaje na polskiej koncesji, przez co musi niestety zasłaniać fragment ekranu oznaczeniem wiekowym przez skrajnie długi czas całego trwania audycji. Wielka szkoda, że w sprawie oznaczeń wiekowych nie zdecydowano się, żeby również poprawić przesadzone przepisy polskiego prawa medialnego. Nadal oglądanie kanałów na polskich koncesjach będzie niekomfortowe ;-( W erze telewizji cyfrowej system oznaczeń wiekowych powinien opierać się głównie na nowoczesnej technologii EPG, zaś fragment ekranu powinny one zasłaniać tylko przez chwilę na początku audycji i po wznowieniu emisji po przerwie reklamowej, lub wcale nie zasłaniać ekranu i zamiast tego być w formie planszy wraz z czytaniem lektora przed audycją. Takie rozwiązania stosuje większość państw na świecie! Niestety, Polska należy do nielicznych wyjątków. U nas doszło do takiego absurdu, że nawet podczas audycji pozbawionych jakichkolwiek negatywnych treści trzeba zasłaniać fragment ekranu oznaczeniem przez cały czas audycji.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!