« Powrót do artykułu

Jesienią wystartuje lotnisko w Świdniku. Jeszcze przed Euro 2012 samoloty przyjmie Modlin

Koszt budowy lotnisk przekroczy 700 mln zł. Oba porty będą w stanie obsłużyć nawet 3 mln pasażerów rocznie.

Odloty.

żródło: ShutterStock

Lotnisko

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (19)

  • bozka(2012-08-05 09:06) Zgłoś naruszenie 00

    Witam w deszczowy poranek ze Szkocji, mam pytanko do czy będą samoloty w przyszłości do Edynburga lub Glasgow ?

    Odpowiedz
  • Jurig Gagarin(2012-01-03 21:18) Zgłoś naruszenie 00

    Taa, jedyne lotnisko powinno być w Krawatowie (czyt. miasto stołeczne Warszawa). Całej reszcie powinna wystarczyć para koni i wóz drabiniasty - tak też można podróżować. Dla mnie ktoś kto ma przed nazwiskiem określenie EKSPERT powinien głęboko uzasadniać swój punkt widzenia mówiąc dlaczego ma być tak, a nie inaczej. Nie traktuję takich pseudo ekspertó poważnie

    Odpowiedz
  • Peter68(2012-01-10 20:54) Zgłoś naruszenie 00

    Podpisuję się pod wypowiedzią Krzyżaka z Lubelszczyzny obiema rękami...To prawda..Aby wydostać się z Lublina lub z innych miejsc naszego regionu w świat, gdzieś poza Polskę, naprawdę trzeba się nacierpieć.. Raz nawet szukałem w W-wie noclegu, aby móc być na Okęciu już o 5.00 rano, bo takie miałem połączenie lotnicze do Anglii, do Birmingham. Nie było też w ogóle dogodnych połączeń kolejowych, aby można było dostać się tam z Lublina w jeden dzień. To przypominało mi podróż do pracy Jacka Żydkiewicza z legendarnego, kultowego serialu "Zmiennicy". Jednak to już chyba nie komuna..ludzie a inne czasy!!!Opamiętajcie się Ci co rządzą tym krajem..Lublin musi mieć prawdziwe lotnisko a nie przystanek lotniczy..Szkoda że Niedźwiada upadła..to byłoby wielkie lotnisko dla Lublina i Lubelszczyzny..

    Odpowiedz
  • lisiek(2012-01-09 13:15) Zgłoś naruszenie 00

    nierentowne? żarty- ja nie latam bo np. lot z rzymu do wawy 2 godz a powrót do lbn 4 godziny, już nie mogę się doczekać ja i tysiace innych na otwarcie lotniska w Świdniku a okęcie to dopiero się stanie rentowne, aj aj

    Odpowiedz
  • Do 11(2012-01-09 09:53) Zgłoś naruszenie 00

    Nie bądź naiwny. Udziałowcem Modlina są PL właściciel Okęcia. Tu o żadnej konkurencji mowy nie ma.

    Odpowiedz
  • hih(2012-01-06 18:34) Zgłoś naruszenie 00

    Jak inni forowicze tez mam juz po dziurki w nosie przytaczanie slow jakis rzekomych ekspertow, ktorzy Lubelszczyzny na oczy nawet nie widzieli. Wreszcie ten region bedzie polaczony ze swiatem i moze zacznie sie normalnie rozwijac i przestanie byc wieczna Polska Z. Bawaria tez byla tylko regionem rolniczym, ale dzieki inwestycjom jest dzis najbogatszym krajem zwiazkowym w Niemczech. A rolnictwo tam sie tez ma nadal dobrze, a port lotniczy w Monachium nalezy rowniez do najwiekszych w Niemczech. To stamtad lataja samoloty do Ameryki np.

    Odpowiedz
  • GUTEK(2012-01-05 23:46) Zgłoś naruszenie 00

    Oczywiście w opinii uCZONYCH eKSPERTOW to w Lublinie nie potrzeba lotniska, drogi ekspresowej czy dobrych połączeń koleją. Region rolniczy, PiSowski elektorat to PO co ma się rozwijac lepiej zaorac.Tylko nikt nie pamieta że przemiany dzieki którym wielu dEMOKRATOW z warszawki pasie teraz brzuchy zaczęły się od Lublina w Lipcu 1980r.

    Odpowiedz
  • Henryk65(2012-01-05 21:37) Zgłoś naruszenie 00

    Rynek lotniczy jeszcze się nie zapełnił. Ale rozbudowa zrównoważonej sieci lotniskowej, to b.poważna sprawa, z konsekwencjami na setki lat. Dlatego jej budowa powinno być w wyłącznej kompetencji Rządu, a nie lokalnych ,,kacyków". Chaotyczna budowa lotnisk zaszkodzi wizerunkowi Polski , a gdybanie, że ,,jakoś to będzie "urąga podstawowym zasadom gospodarności. Dopłacanie (z budżetu- czytaj z moich podatków) do nierentownych lotnisk - powinno być bezwzględnie karane sądownie.

    Odpowiedz
  • a(2012-01-03 21:45) Zgłoś naruszenie 00

    Otwarcie Modlina znacznie zwiększy konkurencję-potanieją loty no i monopol Okęcia trochę straci, zwłaszcza jak wejdzie do nowego portu Ryanair a wizzair zostanie na Okęciu. Poza tym mieszkańcy Lubelszczyzny będą mieli port u siebie-wiadomo , na poczatku nie będzie super siatki połączeń, ale jeśli wypali np. podstawowa sieć np. tanie linie z lotami do Londynu, Dublina czy Mediolanu to szybko dorzucą kolejne połączenia- wystarczy popatrzeć ile pasażerów i ile kierunków obsługuje np. Rzeszów(w 2011 niemal 500tys). Trzymam kciuki za port w Białymstoku, bo to póki co lotnicza pustynia w Polsce, plany są, kasa z UE była niestety przez fatalny raport środowiskowy, bez którego nie ma mowy o realizacji inwestycji kasa trafiła na remont dróg a władze województwa przygotowują na nowo dokumentacje by była na tip-top(nikt się nie przyczepił) i za 2-3 lata jak będzie nowy budżet unijny to ruszą z budową mając wszelkie pozwolenia i projekty. Zawsze mogą podpytać tych z Lublina(też użerali się z szalonymi ekologami) jak z budową czy rozkręceniem. Innych dużych inwestycji póki co nie potrzeba(budowa nowych portów) a wystarczy jedynie remont istniejących.

    Odpowiedz
  • Krzyzak z Lubelszczyzny(2012-01-03 20:07) Zgłoś naruszenie 00

    Kiedys w przeszlosci wybralem sie z zona do syna do Londynu.Wyjechalem
    z pobliskiego Krasnegostawu do Warszawy o 12.30.W Warszawie bylismy
    o godz.16.30.Na lotnisko Okecie dotarlismy na 18.00.Wylot do Londynu
    z Etiudy mielismy miec o 20.00.Wylecielismy z 1 godzinnym opoznieniem ok.
    21.00.Przez 1,5 godziny zamknieci blismy w pomieszczeniu 40mx40.Ani zapa-
    lic,ani sie zalatwic kulturalnie,jedynie nachlac sie mozna bylo.Do Gatwick
    dotarlismy na 23.30.Pozniej 1,5 godziny jazdy pociagiem i taksowka z bezowym kierowca prywaciarzem.W domu bylismy okolo 2.00.Tak wiec
    lot trwal 2,5 godziny a dojazdy i odjazdy ok.11,5 godz.Zycze ekspertowi
    od lotnictwa cywilnego takich jak my czestych podrozy.Lotnisko w Swidniku
    odciagnie miliony zlotych i setki tysiecy pasazerow z kasy Okecia w Warszawie,
    a Pan ekspert utraci lukratywne honorarium od lobby warszawskiego lotniska.
    Po prostu niech sie buja z eksertyzami!!!

    Odpowiedz
  • dix(2012-01-03 07:28) Zgłoś naruszenie 00

    Ciekawe dlaczego budowa lotniska wg pana eksperta Gościniarka ma sens w Białymstoku, a nie ma sensu w Lublinie (Świdnik)? Przypominam, że oba miasta mają podobną liczbę mieszkańców i podobny zasięg metropolitarny, poziom zamożności mieszkańców jest podobny, oba leżą na ścianie wschodniej, odległość do lotniska w Wa-wie (Modlinie) jest prawie identyczna.

    Odpowiedz
  • warszawiak za buga(2012-01-03 15:59) Zgłoś naruszenie 00

    Kiedy przyjechałem do Lublina z Warszawy po studiach w latach 70-tych myślałem ,że to Polska D .Dzisiaj gdy patrzę jak władze państwowe, samorządowe rozbudowują infrastrukturę drogowa. lotnicza napawa optymizmem że tu też potrafią myśleć nowocześnie że tu też będzie Europa.Nie będziemy się wstydzić naszego miasta

    Odpowiedz
  • gość(2012-01-03 15:54) Zgłoś naruszenie 00

    Pan ekspert Gościnarek powinien chyba zmienić zawód i zostać ekspertem od krów i koni i to chyba nie, bo zwierzęta by ucierpiały. Podjęcie decyzji o budowie lotniska w Świdniku władze województwa poprzedziły dokładnymi analizami dotyczącymi ruchu i rentowności całej inwestycji. Chyba nikt o zdrowym rozsądku nie inwestowałby prawie 400 mln zł, przy wsparciu z UE, gdyby Port Lublin był nie rentowny

    Odpowiedz
  • taki jeden(2012-01-03 11:00) Zgłoś naruszenie 00

    Ja uważam, że zarówno lokalne porty lotnicze w Lublinie jak i w Białymstoku mają sens pozwalając także mieszkańcom tzw. ściany wschodniej wygodnie podróżować. Natomiast nie ma żadnego sensu (oprócz zaspokojenia ambicji lokalnych kacyków) budowa lotniska w Gdyni skoro kilka kilometrów dalej jest spory port lotniczy w Gdańsku-Rębiechowie. Jednakże jest celowe "odświeżenie" starego lotniska w Koszalinie, gdyż w sezonie letnim na pewno cieszyłoby się dużym powodzeniem ze względu na ruch turystyczny na środkowym wybrzeżu Bałtyku.

    Odpowiedz
  • Sg(2012-01-03 11:48) Zgłoś naruszenie 00

    No i lotnisko Lublin w Świdniku będzie miało o niebo lepsze połączenie. Szynobus który parkuje w terminalu, Droga ekspresowa na wyciągnięcie ręki. Komu by się chciało jechać do Wawy?

    Odpowiedz
  • Mieszkaniec Lublina(2012-01-03 11:28) Zgłoś naruszenie 00

    Nic dziwnego że jakiś ekspert od ruchu lotniczego pisze że lotnisko w Świdniku pod Lublinem będzie nie rentowne bo zwyczajnie w świecie automatycznie warszawka straci pokaźną grupę pasażerów !!!
    Przecież nikt z Lublina i województwa o zdrowych zmysłach nie będzie jechał do Warszawy żeby np. polecieć do Londynu ?!! skoro może i o wiele taniej polecieć z lotniska w Świdniku !!!
    Czyli: jak zwykle jeśli nie wiadomo o co chodzi to właśnie chodzi o kasę !!!

    Odpowiedz
  • Bezowy(2012-01-03 10:31) Zgłoś naruszenie 00

    A ja jestem ciekawy dlaczego to budowa portu lotniczego w Gdyni ma sens, ale w innych miastach to już niekoniecznie??? Tym tokiem rozumowania to identyczny, jeżeli nie większy, sens miałyby lotniska w Zabrzu, Sosnowcu czy np w Gliwicach. Trójmiasto to nie GOP i nie rozumiem argumentu, że tam lotnisko w Gdańsku nie wystarcza. Mam również inne wątpliwości co do stwierdzeń "eksperta". Prawda jest taka, że ruch lotniczy w Polsce rośnie i jest jeszcze całkiem sporo miejsca dla nowych lotnisk. Nie wszystkie one muszą obsługiwać wiele milionów pasażerów i być może do niektórych trzeba będzie dopłacać, ale nie znaczy to, że nie mają sensu.

    Odpowiedz
  • nowa historia(2012-01-03 09:49) Zgłoś naruszenie 00

    skoro GDN w Rębiechowie wybudowano od podstaw i oddano do użytku w 1974 roku to II WŚ musiałaby trwać do 75. Nowa historia , czy też jej nieznajomość ? :). Brawo dla autora za rzetelność.

    Odpowiedz
  • POPISowiec(2012-04-08 16:20) Zgłoś naruszenie 00

    Pochodzę z Wałbrzyskiego gdzie zlikwidowano Kopalnie , Koksownie , prażalnie łupku . W latach 70 tych przyjechałem budować Kopalnie w Bogdance . Mówili mi nie jedz na ścianę płaczu do tej biedy . Dziś jadę tam samochodem , bo pociągi do Kłodzka , Kudowy z lublina zlikwidowano , po mimo pięknych uzdrowisk Kłodzkich . A już za pół roku pojadę tam samolotem do Wrocławia , wypożyczę na resztę trasy samochód . I będę podziwiał stare kąty , z satysfakcją , że mieszkam na pod Lublinem .Tak samo na pewno zrobi górników- emerytów z Katowic i okolic co wyjechali do czystego powietrza w Lubelskie .

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!