« Powrót do artykułu

Europejscy importerzy monopolizują rynek, zastrzegając chińskie znaki

Dystrybutorzy zaczynają rejestrować prawo do nazwy i wyglądu sprowadzanych przez siebie artykułów z Państwa Środka. A potem blokują możliwość ich sprzedawania przez konkurencję. To proceder, przed którym bardzo trudno jest się obronić.

Chiny

żródło: ShutterStock

Importer przed sprowadzeniem towaru z Chin powinien zatem sprawdzić sytuację prawną znaku towarowego i wzoru przemysłowego tych produktów, a także na bieżąco monitorować w urzędach patentowych, czy ktoś nie chce ich zastrzec

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!